احیای واحدهای تولیدی 

4200 عدد

احیای واحدهای تولیدی 

امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و نماینده معاون اول رئیس‌جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی دیروز در سمینار آشنایی با صنعت احیا و تجدید ساختار واحدهای اقتصادی اظهار داشت: برای اشتغال‌زایی واحدهایی که معطل مانده، تعطیل یا با نصف یا یک‌سوم ظرفیت اسمی در حال فعالیت بودند احیا شدند و این نهضت همچنان ادامه دارد.وی اظهار کرد: 4200 واحد امسال اقتصادی به چرخه تولید برگشته‌اند که این مهم با کمک دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، معدنی و خدمات صورت گرفته است.

81 هزار
طرح نیمه‌تمام در کشور 

علی نبوی، معاون وزیر صمت با بیان این که در حال حاضر 81 هزار طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، گفت: البته اغلب این طرح‌ها زیر 20 درصد هستند و سرمایه‌گذاری خاصی ندارند. ما باید ابتدا به طرح‌های بالای 60 درصد کمک کنیم که زودتر تکمیل شوند. توازن به این معنا نیست که یک طرف را از دست داده و طرف دیگر را توسعه دهیم. هم‌اکنون مناطق 3 و 4 به اندازه کافی و بیشتر هم سرمایه دارند که ما در این مناطق مشوق دولت را نخواهیم داشت وگرنه باقی زیرساخت‌ها فراهم است.دستورالعمل سرمایه‌گذاری در وزارت صمت تدوین شده و پس از ابلاغ به صورت رسمی، جزئیات اعلام می‌شود.

50 درصد
پرشدگی مخازن سدهای کشور

در حال حاضر میزان ورودی آب به سدهای کشور تا ۲۰ بهمن‌ماه معادل ۱۵میلیارد و ۹میلیون مترمکعب بوده که این عدد در مقایسه با سال گذشته که عددی معادل ۱۴ میلیارد و ۷۹ میلیون مترمکعب بوده، 2درصد کاهش داشته، همچنین میزان خروجی از مخازن سدهای کشور در این تاریخ معادل ۹ میلیارد و ۷۴ میلیون مترمکعب ثبت شده است.در شرایط کنونی حجم آب موجود در مخازن ۲۴ میلیارد و ۴۵ میلیون مترمکعب ثبت شده که نسبت به سال گذشته که عددی معادل ۲۳ میلیارد و ۳۹ میلیون مترمکعب بوده، 5 درصد افزایش داشته و درصد پرشدگی مخازن سدهای کشور به عدد ۵۰ درصد رسیده است.