دلایل حذف برخی از متقاضیان خودروهای وارداتی

دلایل حذف برخی از متقاضیان خودروهای وارداتی

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از نوبت‌دهی به متقاضیان خودروهای وارداتی، برخی متوجه حذف خود از سامانه شدند.

وی در تشریح مهم‌ترین دلایل حذف این افراد، تکمیل‌نشدن فرآیند وکالتی‌کردن حساب، تکمیل نشدن فرآیند ثبت‌نام، دارانبودن یکی از شرایط عمومی (مانند داشتن پلاک فعال و...) و نبود موجودی کافی در حساب وکالتی عنوان کرد. قالیباف خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر گزینه انصراف فعال است و بانک‌ها باید بلافاصله نسبت به رفع انسداد وجه افرادی که انصراف می‌دهند، اقدام کنند.

عملیاتی شدن قطار سریع‌السیر مشهد- تهران 
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ۵۰۰دستگاه انواع ناوگان گفت: در آستانه سال جدید از همه اتفاقات خوب و بد امسال درس بگیریم تا در سال ۱۴۰۲ اوضاع متفاوت‌تری برای خدمت به مردم پیش‌رو داشته باشیم. وی افزود: هم اکنون در نقطه اوج تقاضا بوده و حتی در بنادر نیز شاهد تقاضای قابل‌توجه هستیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح، شرمنده مردم نشویم به‌طوری‌که قصد داریم سال متفاوتی را برای سال آینده رقم بزنیم. بذرپاش با تاکید بر این‌که سال بعد را باید سال رکوردها بگذاریم‌، اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ قطعا سال پیشرفت در حوزه‌های مختلف در صنایع حمل‌و‌نقل است و حتی مجوزهای لازم را به بخش خصوصی دادیم تا لکوموتیو مورد نیاز کشور را تأمین کنند.وی در پایان اظهار کرد: قطار سریع‌السیر مشهد - تهران و تهران‌ - مشهد عملیاتی خواهد شد.

بدون تیتر
به‌دنبال اعلام لزوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، برخی کاربران بر این باورند که پراکندگی و تعدد پیام‌رسان‌های بومی سبب سردرگمی آنها شده است؛ بر این اساس پیشنهاد شد قابلیتی تحت عنوان اینترکانکشن (اتصال پیام‌رسان‌ها) میان پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد شود و طبق گفته وزیر ارتباطات قرار است این قابلیت تا پایان امسال عملیاتی شود.

اتاق بازرگانی ایران در جدیدترین گزارش خود به بررسی آخرین تحولات اقتصاد جهانی پرداخته و در میان خبرها، افزایش دو برابری واردات ترکیه از روسیه با وجود تحریم‌ها، بیشترین بازخورد را داشته است.

بانک مرکزی اعلام کرد که انجام واردات از محل منابع ارزی واردکننده طی ترتیبات مقرر کماکان امکان‌پذیر بوده و ممانعتی در این‌خصوص اعمال نشده است.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ مدت زمان تکمیل مدارک در سامانه‌های ازدواج و فرزند از ۴۵ روزکاری به ۶۰ روز کاری افزایش می‌یابد.

خدمات امدادی نوروزی امسال برای دو خودروساز کشور، به‌صورت مشترک اجرا می‌شود؛ این طرح خدماتی مشترک از دیروز کلید خورده و به مدت ۲۰ روز ارائه خواهد شد.

سود عملکرد شرکت‌های غیربورسی مربوط به سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰و نیز باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی (قبل از ۱۳۹۹) به حساب سهامداران سهام عدالت واریز می‌شود.

 داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری با اشاره به راه‌اندازی سرویس فوق‌العاده اتوبوس در ایام نوروز ۱۴۰۲، گفت: با گرانفروشی بلیت قاطع برخورد می‌کنیم.

 سید‌احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم آیین رونمایی از سامانه فکتورینگ با هدف ایجاد روشی جدید برای تامین مالی غیر‌نفتی بنگاه‌های اقتصادی ضمن اشاره به اهمیت این سامانه و ضرورت آن برای اقتصاد کشور اظهار کرد: ما در اقتصاد ایران به‌طور مشخص از اوایل دهه90 دچار چالشی به نام تامین مالی شدیم. نظام‌های تامین مالی که در دهه 80 این وظیفه را انجام می‌دادند در دهه 90 دچار سکته شدند و عملا کارایی سابق خود را از دست دادند و به همین واسطه بسیاری از پروژه‌هایی که امروز نیمه‌کاره رها شده‌اند محصول همان عدم تامین مالی در دهه 90 هستند.