نسخه Pdf

برای علاقه‌مندان به داستان‌های پرهیجان

برای علاقه‌مندان به داستان‌های پرهیجان

رمان «دختری در قطار» نوشته خانم پائولا هاوکینز است. این رمان در سال 2015 منتشر شده و در لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

کتاب با محوریت سه شخصیت زن است که سرنوشت هر سه به نوعی با هم مرتبط است. داستان با به‌تصویرکشیدن فضای قطار و ریل‌ها آغاز می‌شود. ما این فضا را از دید شخصیت اول داستان یعنی ریچل نظاره می‌کنیم. ریچل هر روز با قطار لندن رفت‌وآمد می‌کند و زندگی آشفته‌ای دارد. او در مسیر هر روز خود زوجی را می‌بیند که زندگی عاشقانه‌ای برای آنها تصور می‌کند اما یک روز با خبری تکان‌دهنده مواجه می‌شود که تمام تصورات او را برهم می‌زند.
شخصیت دیگر داستان آنا است که در خانه سابق ریچل و با همسر سابق او یعنی تام زندگی می‌کند. ریچل بعد از ضربه‌ای که از جدایی با تام می‌خورد هر بار زندگی آنا را با بحران روبه‌رو می‌کند. شخصیت بعدی داستان نامش مگان است که درواقع خط اصلی داستان با اتفاقی که برای او می‌افتد پیش می‌رود.
​​​​​​​ابتدای کتاب ممکن است کمی خسته‌کننده باشد اما کتاب را رها نکنید. کتاب دختری در قطار یک رمان جنایی و معمایی است که در آن تا حدودی به مباحث روان‌شناسی نیز اشاره شده است. 
ویژگی اصلی کتاب این است که شما ممکن است تا پایان کتاب به هریک از شخصیت‌ها مظنون شوید. اگر علاقه‌مند به داستان‌های پرهیجان هستید خواندن این کتاب را از دست ندهید.

پریسا شیرازی - کتابخوان