نسخه Pdf

روز میلاد فرشته‌ها

روز میلاد فرشته‌ها

تبریک رئیس‌جمهور
در هفته‌ای که گذشت، شاهد زیباترین اتفاق‌ها در عرصه اجتماعی و فرهنگی بودیم. در سالروز میلاد مبارک حضرت فاطمه معصومه‌(س) و روز دختر در یکی از مکان‌های مهم و فرهنگی شهر تهران اجتماع و اتفاق مهمی رقم خورد تا روز دختر برای دختران حاضر در باغ کتاب تهران، یک‌روز به‌یاد‌ماندنی شود.
سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح یکشنبه ۳۱ اردیبهشت همراه با علیرضا زاکانی، شهردار تهران همزمان با میلاد  حضرت فاطمه معصومه‌(س) و روز دختر در جشنی که به همین مناسبت در مجموعه باغ‌کتاب تهران برگزار شد، حاضر و شگفتانه ویژه‌ای برای حاضران رقم زد. ایشان با تبریک این مناسبت به دختران ایران‌زمین، آینده را متعلق به دختران نوجوان کشورمان دانست و به آنها سفارش کرد با ارتقای توانمندی‌ها و تلاش برای متبلور کردن‌ ارزش‌های انسانی، اخلاقی و الهی در زندگی، در آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی مؤثرتر نقش‌آفرینی کنند.
رئیس‌جمهور در ادامه زنان را برخوردار از کرامتی ذاتی توصیف کرد که خداوند در وجود آنان نهاده است و اظهار کرد: دولت مردمی، شما دختران را مایه افتخار جامعه می‌داند و نسبت به شما احساس مسئولیت ویژه دارد.
در این مراسم، دو نفر از دختران حاضر از مطالبات و درخواست‌های خود صحبت کردند و آقای رئیسی همچنین با اشاره به سخنان آنها تصریح کرد: بسیار خوشحالم که امروز با وجود پیشرفت‌های اجتماعی چشمگیر دختران در ایران اسلامی، مطالباتی که از‌سوی آنان در چنین جمع و مراسمی مطرح می‌شود، درخواست برای تقویت مهارت‌آموزی در مدارس و نیز تقویت روحیه مستقل و استقلال‌خواهی است. از مسئولان آموزش‌و‌پرورش می‌خواهم که به این مطالبات توجه شایسته داشته باشند تا دختران سرزمین‌مان بتوانند بیش از پیش به ساختن آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی کمک کنند.
حجت‌الاسلام رئیسی افزود: امروز خیلی‌ها ادعای دفاع از حقوق زنان را دارند ولی در عمل به‌دنبال استفاده ابزاری از آنان هستند اما نظام و فرهنگ اسلامی ما برای بانوان ارزش و جایگاه واقعی قائل است و خود را ملزم به تحقق این ارزش و جایگاه می‌داند.
رئیس‌جمهور خطاب به دختران و زنان ایران اسلامی اظهار کرد: قدر و جایگاه خود را بدانید و یقین داشته باشید که جایگاه بسیار بلند و شایسته‌ای دارید.
وی همچنین اظهار کرد: آمده‌ام تا تبریک به شما بگویم و این را مطرح کنم که جامعه ما به حضور شما دختران افتخار می‌کند و امروزه، دولت نسبت به همه افراد حاضر در این جامعه احساس مسئولیت می‌کند، به‌ویژه دختران که عزیز هستند.
این مراسم حدود سه ساعت طول کشید تا در سال‌های آینده، دختران این سرزمین مثل هر سال از این روز به نیکی و حال خوب یاد کنند.

هم‌قدم با دختران
روایتی کوتاه از نشست فعالان فرهنگی حوزه دختران نوجوان شهر تهران 

 به‌مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(س)و روز دختر ویژه‌برنامه‌‌های مختلفی در سطح استان‌های کشور برگزار شد اما یکی از رخداد‌های ویژه این روز در فرهنگسرای رازی برگزار شد تا فعالان فرهنگی حوزه دختران نوجوان در کنار یکدیگر 
جمع شوند. این برنامه با حضور فعالان فرهنگی، مربیان پرورشی دختران شهر تهران، مدیران و معاونان مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه شهر تهران، روز یکشنبه 31 اردیبهشت ۱۴۰۲ در چهار بخش با عناوین معرفی ظرفیت‌های فرهنگسرای رازی و امکان تبدیل آن به یک اردوگاه تفریحی، معرفی بازی شهر خرد، اکران خصوصی مستند شهر خرد و پرسش و پاسخ و گفت‌وگوی تعاملی برنامه شهر خرد برگزار شد. هدف از برگزاری این برنامه آشنایی دختران نوجوان با کنشگری و نقش‌آفرینی اجتماعی در قالب اردویی و در فضاهای اردوگاهی این مجموعه بود .در این نشست، مهمانان ویژه‌ای از جمله تشکلات دانش آموزی،کانون پرورش فکری و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان حضور داشتند. 

دختر ایرانم
یکی دیگر از اتفاقاتی که اوایل هفته را زیباتر کرد، پخش نماآهنگ «دختر ایران» از مجموعه زامیر بود تا جشن دخترانه روز میلاد باسعادت حضرت فاطمه‌معصومه(س) و روز دختر کامل شود. در این نماآهنگ کوتاه عبدالرضا هلالی و سجاد محمدی شاعر این کار به همراه جمعی از دختران هنرمند حضور دارند و تهیه‌کنندگی این اثر به‌ نام حسین فراهانی و به کارگردانی علی زمانی ثبت شده است.
ضمیمه کلیک