سرقت عجیب از بیمارستان

کوتاه از حوادث

سرقت عجیب از بیمارستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سرقت سرب‌های واحد رادیوتراپی بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه، خواستار برخورد شدید با عاملان این سرقت شد.

به گزارش ایسنا، دکتر قباد محمدی افزود: حدود سه هفته پیش بود که با همکاری نیروهای حراست بیمارستان متوجه سرقت سرب‌های اتاق رادیوتراپی شدیم و مشخص شد شخصی با توجه به این‌که اتاق‌های همجوار سقف کاذب دارند از مسیر آنجا وارد شده و سرب‌های داخل سقف اتاق را به سرقت برده است .تردد مشکوک  دو سه نفر در اطراف اتاق رادیوتراپی توسط دوربین‌ها شناسایی و نیروهای حراست با پیگیری این موضوع به سرقت سرب‌ها پی برده و نسبت به دستگیری این افراد اقدام کردند. وی  ادامه داد: در روز بعد از دستگیری افراد، دوزیمتری در محیط اطراف رادیوتراپی انجام گرفت تا میزان نشت اشعه در اتاق‌ها و واحدهای اطراف مشخص شود که معلوم شد اشعه تا طبقه بالای این واحد که واحد پاتولوژی قرار دارد هم نفوذ کرده است.

حکم اعدام برای 3 قاچاقچی 
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم اعضای باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت‌: سه عضو اصلی این باند به اعدام محکوم شدند.
به گزارش روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی  در این رابطه خاطر نشان کرد:  متهم اصلی و گرداننده این باند از قاچاقچیان حرفه‌ای و بین‌المللی فعال در آذربایجان غربی بود که طی سال‌های گذشته با تشکیل باند سازمان یافته مبادرت به قاچاق و ترانزیت مواد مخدر با همکاری همدستان خود می‌کرد. با هماهنگی و همکاری دستگاه قضایی و اداره کل اطلاعات استان این باند متلاشی شد و پرونده تشکیل و در دادسرا و دادگاه انقلاب با حضور متهمان و وکلای آنها مورد رسیدگی قرار گرفت. در این پرونده بیش از ۹۰۰کیلوگرم مواد مخدر که عمدتا هروئین بود از متهمان کشف شد. وی افزود: متهمان در دادگاه محاکمه شدند. برابر رأی صادره سه متهم اصلی پرونده به مجازات اعدام و بقیه متهمان به مجازات متناسب قانونی محکوم شدند. حکم بر مصادره اموال ناشی از مواد مخدر با ارزش هزاران میلیارد ریال بوده که مشتمل بر انواع آپارتمان، باغ، ویلا، زمین، خودروهای سواری لوکس و گران‌قیمت، تریلی و سایر اموال است.

بازداشت عاملان شهادت مامور 
پلیس شهرستان رودبارجنوب، اعضای باند اشرار که عامل دخیل در شهادت محمد امین ا... دادی از تکاوران فراجا در زهکلوت  بودند را بازداشت کرد.  
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان در این باره گفت: ماموران مبارزه با موادمخدر شهرستان رودبارجنوب همزمان با طرح اخیر ارتقای امنیت اجتماعی و جمع‌آوری سلاح ممنوعه، با همکاری اطلاعاتی پلیس استان آذربایجان شرقی از حضور اعضای یک باند مسلح قاچاق مواد مخدر در یکی از نقاط این شهر مطلع شدند.آنها در محدوده خانه موردنظر موفق شدند طی عملیاتی غافلگیرانه چهار فرد مسلح را دستگیر و از این محل دو قبضه سلاح ممنوعه به همراه تعدادی خشاب، مهمات و مقداری مواد مخدر کشف کنند. وی به کشف دو دستگاه خودروی پژو از این خانه که یکی از آنها دارای سابقه سرقت از تهران بزرگ بود نیز اشاره و تصریح کرد: در بررسی‌های بعدی مشخص شد یکی از دستگیرشدگان در به شهادت رساندن محمدامین ا... دادی از کارکنان یگان تکاوری ۱۱۵ زهکلوت طی سال ۹۸ دخیل بوده که در این عملیات غافلگیرانه بازداشت شد. این گزارش حاکی است، شهید ا... دادی به همراه یکی از نیروهای دیگر تکاوری سال ۱۳۹۸ هنگام گشت‌زنی در منطقه زهکلوت رودبارجنوب بودند که مورد حمله اشرار مسلح قرار گرفتند و او به شهادت رسید. 

قاتل آیت ا... سلیمانی در دادگاه
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران ازصدور کیفرخواست پرونده سوء‌قصد به  آیت ا... سلیمانی و ارسال پرونده  به دادگاه کیفری خبرداد.
محمد کریمی به ایرنا گفت: در حال حاضر این کیفرخواست به دادگاه کیفری یک  شهرستان بابل ارسال شده است. این گزارش حاکی است، آیت ا... سلیمانی ‌ششم اردیبهشت امسال برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر در محدوده میدان شهربانی مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات، فوت کرد.