استان‌های پیشرو در کاهش مصرف برق 

استان‌های پیشرو در کاهش مصرف برق 

مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی را از‌سوی هموطنان در کاهش مصرف برق شاهد هستیم.

وی به استان‌هایی که در کاهش مصرف برق سهم بسزایی داشتند، اشاره کرد: تا این لحظه چهار استان آذربایجان‌شرقی، چهارمحال‌و‌بختیاری، کرمانشاه و قم در کاهش مصرف برق و برخورداری از پاداش مدیریت مصرف پیشرو هستند. استان‌های قم و کرمانشاه استان‌های گرمی هستند که خوشبختانه توانستند با اقدامات بسیار خوبی که انجام دادند، هم از پاداش قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار شوند و هم به کاهش مصرف برق و شرایط تأمین برق پایدار کمک کنند. 

رکود و چالش در آلمان 
آمارهای اقتصادی جدیدی که از وضعیت اقتصاد آلمان منتشر شده،‌ نشان می‌دهد کشوری که زمانی یکی از قدرتمندترین صادرکنندگان جهان بود، تحت تأثیر عوامل مختلف ازجمله تبعات جنگ اوکراین، با رکود و توقف رشد مداوم مواجه شده است. آمارهای سه ماهه خروجی اقتصادی آلمان از آوریل تا ژوئن 2023 که به‌تازگی توسط اداره آمار فدرال آلمان منتشر شده، نشان می‌دهد که این کشور به‌عنوان قطب قدرتمند صنعتی در اروپا، اکنون تحت تأثیر بالا رفتن هزینه انرژی، افزایش هزینه‌های استقراض و همچنین کند شدن روند رشد چین، اصلی‌ترین شریک تجاری آلمان، دچار رکود و چالش شده است. 

عقیم ماندن زیست‌بوم خودرو 
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی پیرامون قیمت‌گذاری در بازار خودرو، اعلام کرد: هر چند از سال ۱۳۹۷ تاکنون چند بار مسئولیت قیمت‌گذاری میان شورای رقابت و سایر نهادها از‌جمله ستاد تنظیم بازار دست به دست شده اما این تغییر نهادی نه تنها وضعیت را بهتر نکرده که به بدتر شدن وضعیت نیز منجر شده است. بیش از سه دهه از شروع مجدد فعالیت صنعت خودروسازی در ایران، این صنعت از مشکلات ساختاری در سطوح مختلف رنج می‌برد؛ به‌نحوی که این مسائل سبب شده است زیست‌بوم صنعت خودرو در ایران برای تولید خودروی باکیفیت و با فناوری بالا مهیا نباشد.