نتانیاهو، مخالف اصلی پایان جنگ

رایزنی‌ها برای برقراری آتش‌بس ادامه دارد

نتانیاهو، مخالف اصلی پایان جنگ

تلاش‌های مصر و قطر برای برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس همچنان ادامه دارد ولی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که بقای خود را در ادامه جنگ می‌بینید با وجود شکست‌های فراوان، حاضر به توافق و پذیرش آتش‌بس نیست و همین مسأله باعث شده گفت‌وگوها تا الان به نتیجه نرسد.

درهمین خصوص سخنگوی وزارت خارجه قطر با اشاره به این‌که مذاکرات جاری برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و آزادی اسرا با چالش‌هایی روبه‌روست، گفت: این مذاکرات طی روزهای گذشته شاهد پیشرفتی نبوده است. ماجد الانصاری در کنفرانسی مطبوعاتی با تشریح آخرین تحولات درخصوص مذاکرات آتش‌بس درغزه گفت قطربه تلاش‌های خود در این میانجیگری ادامه می‌دهد‌ اما اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را مردود می‌داند. او اضافه کرد که سخنان نتانیاهو تاثیری بر‌میانجیگری قطر در این مذاکرات نخواهد داشت. 
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در اظهاراتی از دوحه خواسته بود برای آزادی اسرای اسرائیلی، حماس را تحت فشار قرار دهد. 
ماجد الانصاری گفت: مذاکرات درباره دور جدیدی از تبادل اسرا به‌‌رغم چالش‌ها، ادامه دارد. او با اشاره به حضور یک‌ونیم میلیون فلسطینی در رفح، اوضاع این منطقه را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: هیچ جای امنی در نوار غزه وجود ندارد. 
   
سفر هنیه به مصر
با وجود کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی، جنبش حماس حسن نیت خود را در مذاکرات نشان داده و در همین راستا دیروز رئیس دفتر سیاسی حماس در رأس هیأتی بلندپایه به‌منظور رایزنی با مقامات مصری درباره آتش‌بس وارد مصر شد. پایگاه خبری «عرب48» به نقل از یک منبع در جنبش حماس گزارش داد، گفت‌وگوی مقامات حماس و مصر درباره پیشنهادهای آتش‌بس و کاهش درد و رنج مردم فلسطین  خواهد بود.  جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای این گزارش را تایید کرد و گفت به مسائل سیاسی و میدانی خواهد پرداخت. در بیانیه حماس اشاره شده گفت‌وگوهایی که در شرایط جنگی جریان دارد، تلاش‌های انجام شده برای آتش‌بس و کمک‌رسانی به شهروندان و تحقق اهداف مردم فلسطین  را در برمی‌گیرد.  پایتخت مصر طی چند ماه گذشته شاهد گفت‌و‌گوهایی چهارجانبه و غیرمستقیم میان آمریکا، مصر، قطر و رژیم صهیونیستی بوده که در آنها، آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد حماس به کمتر از برقراری آتش‌بس کامل در نوار غزه و خروج تمام نیروهای صهیونیستی از این منطقه راضی نخواهد بود.