جنایت در قاب مستند

جنایت در قاب مستند

باشدت گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شبکه‌های رسانه ملی معطوف به این رخداد آثاری را در قالب گفت‌وگو، مستند، داستانی، خبری و...به روی آنتن فرستادند.

دراین میان قالب مستند یکی از مهم‌ترین‌هاست که می‌تواند این جنایات و ظلم تاریخی را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار دهد. مستندهایی از ایران وکشورهای مختلف که هر کدام نگاه متفاوتی به رخد‌ادهای تاریخی آن خطه و همچنین مبارزات جبهه مقاومت داشتند. شبکه قرآن و معارف سیما با پخش مستندهایی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین نگاه ویژه‌ای دارد.در پی تداوم جنایات رژیم غاصب صهیونیستی درفلسطین شبکه قرآن ومعارف سیما با پخش مستندهای مختلف، نگاهی به روند اقدامات جنگ‌طلبانه این رژیم درمنطقه خواهد داشت.پخش این آثار مستند ازابتدای هفته آغازشده ودرادامه فردا مستند«اسرائیل، هنر در زمان جنگ» و روزهای چهارشنبه و جمعه مستند «اسرائیل از درون»ساعت21روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود. 

ماجرای غریبه عاشق
جواد فرحانی، تهیه‌کننده سریال «غریبه» از ادامه تولید اولین عاشقانه پلیسی در تلویزیون خبر داد.جواد فرحانی، تهیه‌کننده سریال «افعی تهران» در گفت‌وگو با محمدحسین امیدی، مجری برنامه «استودیو 8» در رادیو نمایش با اشاره به این‌که تهیه‌کنندگی سریال غریبه را هم بر عهده دارد گفت: من همزمان سریالی می‌سازم که غریبه نام دارد و یک عاشقانه پلیسی است. تاکنون در تلویزیون به این ژانر پرداخته نشده است.فرحانی درباره تولید این سریال بیان کرد: کارگردانی این سریال بر عهده سروش محمدزاده است که این روزها در ترکیه در حال ادامه تصویربرداری سریال هستند. غریبه کار خیلی خوبی خواهد شد و تصمیم‌گیری برای زمان پخش و شبکه با سیمافیلم است.مجله فرهنگی ــ هنری استودیو 8 از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ و 30 دقیقه تا ۲۰ از رادیو نمایش پخش می‌شود.جواد فرحانی این روزها به عنوان تهیه‌کننده با برنامه پانتولیگ در شبکه سه همراه مخاطبان است.  سروش محمدزاده نیز سریال سوران  و نوار زرد را پیش از این برای تلویزیون کارگردانی‌ کرده بود. 

حشاشین و معادل‌سازی  با داعش
یکی از موضوعات که به‌خوبی نشان می‌دهد سریال حشاشین توسط جریان صهیونیستی و غربی راهبری می‌شود چهره‌سازی حسن صباح در این مجموعه است. رژیم‌صهیونیستی و جریان غربی سال‌هاست به برسازی گروه‌های تکفیری در منطقه اقدام می‌کند و با گروه داعش سعی کرد اسلام را تروریستی نشان دهد و اسلام‌هراسی را در دنیای معاصر کلید زد. حال از تصویری که برای غربیان درباره اسلام ساختند در سریال‌ها و آثار سینمایی بهره می‌برند. این‌که حسن صباح به‌عنوان یک فرد ایرانی در سریال حشاشین شبیه به ابوبکر بغدادی گریم می‌شود، به‌خوبی نشان می‌دهد که جریان صهیونیستی چگونه تلاش دارد تا فرهنگ اسلامی ــ ایرانی در منطقه را در ذهن جهانیان مخدوش جلوه دهد.