اقدامات ایران مطابق برجام است

اقدامات ایران مطابق برجام است


نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌هم در نشست دیروز گفت: تحولات اخیر در رابطه با اجرای اقدامات ایران مرتبط با کاهش تعهدات برجامی، هیچ ارتباطی با موضوعات مرتبط پادمانی و چارچوب مأموریتی شورای حکام ندارد.
کاظم غریب‌آبادی افزود: به علاوه، برخلاف ایالات متحده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران مسئولانه عمل نموده و به سازوکارهای حل اختلاف متمدنانه مندرج در این توافق، متوسل شده است.
غریب‌آبادی افزود: در بیانیه کمیسیون مشترک وزیران، وزرا صریحا تائید کردند که "برداشتن تحریم ها، که شامل مزایای اقتصادی برآمده از آن نیز می شود، بخش اساسی برجام را تشکیل می دهد و بر تعهد خود برای یافتن "راه‌حل های عملی به منظور حفظ عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران"، تاکید کردند ولی متاسفانه هیچ نتیجه عملی مهمی به دست نیامده است.
وی ادامه داد: بنابراین، جهت برقراری مجدد توازن از دست رفته طولانی مدت در تعهدات متقابل برجامی، هیچ انتخابی برای جمهوری اسلامی ایران به جز احقاق حق خود ذیل مفاد برجام در مورد جبران وضعیت، به ویژه تحت بندهای 26 و 36 باقی نماند. به اعضای اروپایی برجام و اتحادیه اروپا توصیه می کنیم تا به جای ابراز نگرانی از اقدامات ایران برای اعاده تعادل به برجام، از اقدامات آمریکا ابراز نگرانی کنند.
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی افزود: جمهوری اسلامی ایران مصمم است تا حمایت خود از برجام را با حسن نیت و در جوی سازنده تا زمانی که همه طرف ها به طور کامل تعهداتشان را رعایت می کنند، ادامه دهد. جمهوری اسلامی ایران آماده است تا اجرای کامل برجام را متناسب با اجرای تعهدات توسط همه طرفین حاضر در برجام و آنهایی که در کمیسیون مشترک از هشتم می 2018 (مربوط به خروج یکجانبه آمریکا از توافق) اتخاذ شد را از سر بگیرد.
غریب آبادی همچنین در حاشیه نشست دیروز در کنفرانس خبری گفت: درخواست آمریکا درباره ایران با تمسخر اعضای آژانس مواجه شد.