ویلموتس: باید روی فوتبال هجومی تمركز كنیم

ویلموتس: باید روی فوتبال هجومی تمركز كنیم

سرمربی بلژیكی تیم ملی فوتبال ایران در نشست هم اندیشی مربیان تیم‌های ملی بر ضرورت توجه به بازیكنان جوان همچنین اجرای سبك فوتبال تهاجمی در تیم‌های ملی ایران تاكید كرد.
 مارك ویلموتس گفت: درباره فلسفه بازی، برخی مربیان در جهان معتقدند باید بازی كرد تا گل نخورد و برخی معتقدند باید بازی كرد تا گل زد. برای من دفاع كردن صرف كافی نیست و می‌خواهم بازیكنانم حمله كنند و موقعیت ایجاد كنند. خود من و همین‌طور‌هاشمیان مهاجم بودیم و مهاجم باید در حمله باشد. البته بازیكنان هم مسؤولیت خودشان را دارند. وقتی راهبردی را در نظر می‌گیریم باید همه روی آن متمركز شوند یعنی وقتی قرار است تهاجمی بازی كنیم همه باید از نظر ذهنی روی این مساله و راهبرد فوتبال هجومی تمركز داشته باشند هم از نظر شخصیتی و حتی تفكر خود فدراسیون.
وی همچنین اضافه كرد: فلسفه بازی من این است كه همین بازی تهاجمی كه در پیش گرفتیم ادامه پیدا كند چون مهاجمی كه نتواند نقش خودش را ایفا كند از نظرم در بازی‌ها خواهد مرد. وظیفه اصلی سرمربیان تشخیص هسته اصلی بازی و تشخیص نقاط ضعف و قوت بازی است و بنا بر موقعیت‌های مختلف تغییراتی را نیز خواهیم داد، چون هدف نهایی رسیدن به پیروزی است. قبل از این كه به ایران بیایم مشغول مطالعه درخصوص تیم ایران و بازیكنانش بودم كه مشخص شد در این زمینه بسیار غنی هستند و توانایی اجرای تفكراتم را دارند.