ارتش عربستان در کمین انصار ا...

ارتش عربستان در کمین انصار ا...


سه تیپ مختلط ارتش عربستان طی روزهای اخیر در منطقه نجران واقع در مرز مشترک یمن و عربستـــان در کمین نیروهای انصارا... وارتش یمن قرار گرفت و تلفات سنگینی به این
3 تیپ وارد شد. در این عملیات غافلگیر کننده 3000 نفر اسیر و بیش از 5000 نفر کشته ومجروح شدند وصدها تانک ونفر بر نیز به غنیمت گرفته شد. در میان اسرا شماری از افراد ارتش عربستان با درجات بالا هستند واین کمین، وحشت بزرگی برای شاهزادگان سعودی به همراه داشت.
این عملیات که تا کنون بی سابقه بوده به فرار صدها نفر از مزدوران عضو ائتلاف سعودی منجر شد وارتش رژیم آل سعود نیز مجبور به عقب نشینی از مناطق مرزی یمن شد. این دومین ضربه نظامی واقتصادی عربستان است که به نظر می‌رسد این رژیم را ناچار خواهد کرد تا به خواسته‌های انصار ا... برای پایان دادن به جنگ تن در دهد.
انصار ا... صریحا اعلام کرد که آتش بس پیشنهاد ی باید به تشکیل یک دولت وفاق ملی بدون حضور عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن منجر شود.
نخستین ضربه نظامی واقتصادی بزرگ در جریان حمله پهپادهای ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو صورت گرفت که بر اثر آن صادرات نفت عربستان از ده میلیون بشکه در روز به کمتر از  پنج میلیون کاهش یافت. پس از این حمله‌ها بود که رژیم ال سعود در صددبرآمد تا سرایط انصار ا... را برای بر قراری آتش بس محدود در حدیده، مکلا ، عمران وصنعا بپذیرد. اکنون شرایط میدانی به سود انصار ا... تغییر یافته زیرا ارتش و نیروهای انقلابی یمن پس از اتخاذ سیاست توازن وحشت ،ابتکار عمل میدانی را در دست گرفتند.
عربستان نیز در  طول چهار سال اخیر بیش از 300 میلیارد دلار برای جنگ علیه یمن هزینه کرد تا شطرنج سیاسی این کشور را به نفع خود تغییر دهد. اما گذشت زمان ثابت کرد که اراده ملت یمن ودفاع نیروهای انقلابی در برابر تجاوزات عربستان، تلاش‌های رژیم ال سعود را برای حذف انصار ا... از صحنه عملیاتی و سیاسی خنثی کرد. امروز وپس از گذشت
4 سال از تجاوزات نیروهای ائتلاف شرایط میدانی جنگ تغییر کرد وارتش ونیروهای مسلح یمن علی‌رغم محاصره همه جانبه این کشور با تکیه بر توانمندی‌های بومی، شکست‌های سنگینی به ارتش عربستان وارد ساختند.
بروز اختلاف میان عربستان و امارات به گسترش شکاف‌های موجود در بدنه نیروهای مسلح عربستان منجر شد که باز خورد آن کاملا در عرصه‌های میدانی آشکار شده است .
انصار ا... نیز اعلام کردند که در آینده نزدیک اهداف راهبردی دیگری را در عمق خاک عربستان مورد حمله قرار  خواهد داد که این تهدید کاملا جدی است . از این رو عربستان با فشار آمریکا سیگنال‌هایی برای
انصار ا... ارسال کرده مبنی بر این‌که آماده مذاکره پیرامون نحوه بر قراری اتش بس در سراسر یمن است. گزارش رسانه‌های منطقه‌ای نشان میدهد که عربستان در برابر انصار ا... شکست را پذیرفته و ناچار است تا به اراده ملت یمن برای تشکیل یک دولت وحدت ملی در آینده احترام بگذارد. از این رو بر آیند گزارش‌ها نشان می‌دهد که طی هفته‌های آینده عربستان با استمداد از کشورهای تاثیرگذار منطقه آتش بس را در این کشور خواهد پذیرفت.