بچه آبادانم و قیچی می‌زنم

عباس‌هاشم‌پور سرمربی موفق تیم ملی فوتبال ساحلی در گفت‌وگو با جام‌جم:

بچه آبادانم و قیچی می‌زنم

عباس‌هاشم‌پور سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی به افتخار بزرگی رسید. او موفق شد این تیم را قهرمان جام بین قاره‌ای كند. او به عنوان یك مربی ایرانی به چنین افتخاری رسید و به نوعی نشان داد فقط مربیان خارجی نیستند كه می‌توانند موفق باشند. وقتی در این باره از او سوال می‌كنیم به روزنامه جام‌جم می‌گوید: «اول از همه باید خدا را شكر كنم. می‌خواهم از فدراسیون تشكر كنم كه از من حمایت كردند. روزی كه هدایت تیم فوتبال ساحلی را به‌عهده گرفتم با توجه به نتایجی كه در گذشته به دست آورده بودیم، مسؤولیت سنگینی داشتم. خوشحالم قهرمان جام بین قاره‌ای شده‌ایم ولی حالا اهداف بزرگ‌تری داریم و ان‌شاءا... برای قهرمانی در جام جهانی هم آماده می‌شویم.»
هاشم‌پور درباره حضورش در فوتبال ساحلی و تجربیاتی كه به دست آورد، توضیح می‌دهد: «من فوتبالیست بودم. برای تیم صنعت نفت بازی می‌كردم. سال 72 اولین بازی‌ام را برای این تیم انجام دادم. نزدیك به ده سال در این باشگاه بودم. عجب تیمی داشتیم. بعد از آن هم دو فصل به پیام مشهد رفتم و آنجا هم تیم خوبی داشتیم. منتها شرایط طوری شد كه دیگر دوست نداشتم فوتبال را ادامه دهم. آقای فرشاد فلاحت‌زاده كه اولین مربی تیم فوتبال ساحلی بودند من را دعوت كردند كه بروم و بازی كنم. این‌طور بود كه وارد شدم و دیدم چقدر خوب است.»
او درباره قیچی برگردان‌هایش در تمرینات تیم فوتبال ساحلی می‌گوید: «خب من چون بچه آبادانم، تكنیكی هستم و گاهی قیچی برگردان می‌زنم.»‌هاشم زاده كه سال‌ها دستیار اوكتایو در تیم ملی بود، توضیح می‌دهد: «باید بگویم از او چیزهای خیلی زیادی یاد گرفتم. آقای اوكتاویو به خاطر یكسری مشكلات شخصی كه در برزیل داشتند از ایران رفتند و این مسؤولیت سنگین به من رسید. هفت سالی كه كنار ایشان حضور داشتم خیلی چیزها آموختم. خیلی وقت‌ها نكات لازم را به من می‌گفت. یكی از چیزهایی كه همیشه رویش حساس بود، وقت‌شناسی بود. به همین خاطر خودم هم واقعا وقت‌شناس هستم و با كسی كه وقت‌شناس نباشد برخورد می‌كنم.»  چه برخوردی؟‌هاشم پور با خنده می‌گوید: «البته من بیشتر بچه‌ها را با شنا زدن تنبیه می‌كنم. وضع مالی بچه‌ها زیاد خوب نیست. در كل من علاوه بر این‌كه با بچه‌ها دوست و رفیق هستم، در كارم سخت گیری هم می‌كنم. برایم مهم است بتوانیم خوب تمرین كنیم و تاكتیك‌هایی كه مورد نظرم است در زمین بازی به‌طور كامل اجرا شود.»
او درباره قهرمانی تیم‌ملی فوتبال ساحلی هم چنین حرف‌هایی به زبان می‌آورد: «همه در این قهرمانی سهم داشتند. اینجا باید از ایرانی‌های عزیزی كه در امارات از تیم ملی حمایت كردند تشكر كنم. واقعا فوق‌العاده و به معنای واقعی پشت تیم بودند. باید از بچه‌های تیم  و همین‌طور فدراسیون فوتبال تشكر كنم. امیدوارم بتوانیم دوباره افتخارات خوبی برای فوتبال ساحلی به دست بیاوریم.»