نمی‌شود توقع 100 باشد، حمایت 20

گلایه سرمربی استقلال از میزان حمایت باشگاه از تیمش

نمی‌شود توقع 100 باشد، حمایت 20

آندره‌آ استراماچونی هر چند لحن خود را ملایم‌تر كرده ولی همچنان از وضعیت باشگاه استقلال گلایه دارد. بازیكنان از میزان امكانات و همینطور شرایط این باشگاه ناراضی هستند. استراماچونی هم به بازیكنان گفته حامی آنهاست تا بتوانند به حق و حقوق شان برسند. هر چند رسانه‌ها هم كلا علاقه‌ای ندارند به خواسته مالی بازیكنان بپردازند ولی نكته اینجاست كه چنین مساله‌ای تاثیر مستقیم روی همه اخبار و اتفاقات باشگاه دارد. بعد از اعتصاب اخیر، باشگاه به بازیكنان قول داد مشكل را حل كند منتهی تا این لحظه پولی پرداخت نشده است. هیات مدیره باشگاه استقلال اعلام كرده تا پایان همین هفته مبلغی به حساب بازیكنان واریز می‌شود. در این باره وقتی از استراماچونی سوال می‌شود، می‌گوید: «این را مطمئن هستید یا از من می‌پرسید؟» او ظاهرا از این موضوع بی خبر است. سرمربی استقلال گلایه دارد و توضیح می‌دهد: «ما استقلال، یكی از باشگاه‌های برتر آسیا و با طرفداران میلیونی هستیم. توقعاتی كه از ما وجود دارد باید به اندازه حمایتی كه از ما می‌شود و امكانات ما باشد. نمی‌توانیم توقع صد و حمایت 20 داشته باشیم.»
اعتراض استراماچونی به مسائل مالی زیاد به مذاق فتحی خوش نیامد. سرمربی استقلال كه این موضوع را شنید، حالا غیرمستقیما خطاب به فتحی حرف‌هایی می‌زند. استراماچونی می‌گوید: «اعتراض من به مسائل مالی و امكانات اعتراض منفی نبود، بلكه اعتراض مثبت بود. من آن حرف را زدم برای این‌كه باشگاه بتواند پیشرفت كند و در شرایط بهتری قرار بگیرد. فراموش نكنید ما چقدر هوادار داریم و توقع از باشگاه چقدر است. من اگر استقلال را دوست نداشتم هیچوقت آن حرف را نمی‌زدم.»
استراماچونی كه از تعطیلی لیگ برتر استفاده كرد و سری به پرسپولیس در شیراز زد، در این‌باره می‌گوید: «ایران تاریخی غنی دارد. می‌دانم امپراطوری پارسی یكی از بزرگ‌ترین امپراطوری‌های جهان بوده است. وقتی در این كشور زندگی می‌كنید، باید تاریخچه آن را بدانید و به آن احترام بگذارید.»