انسان، شرافتش را به خاطر تعرفه ماشین زیر پا نمی‌گذارد

رئیس‌جمهور خطاب به كشورهای اروپایی:

انسان، شرافتش را به خاطر تعرفه ماشین زیر پا نمی‌گذارد



رئیس‌جمهور خطاب به سه كشور اروپایی تاكید كرد: دوستان اروپایی دچار خطا و اشتباه نشوند، آمریكا یك خطای بزرگی را در خروج از برجام و زیر پا گذاشتن تعهدات خود مرتكب شد اما آیا شما هم می‌خواهید خطا و اشتباه كنید؟
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در جلسه دیروز هیات دولت خطاب به اروپایی‌ها افزود: شما می‌دانید در توافقی كه به نام توافق هسته‌ای با هم انجام دادیم همه تعهداتی داریم و باید به آنها عمل كنیم، این چه حرف مستكبرانه‌ای است كه یك دولتی بگوید من به تعهد خود عمل نمی‌كنم، اما شما باید به آن متعهد باشید.
رئیس‌جمهور تاكیدكرد: شما بعد از خروج آمریكا، مگر به ما 11 تعهد ندادید كه به آن عمل كنید؟ به كدام یك از آنها عمل كرده‌اید؟ بی‌تردید وفای عهد، اخلاق، تاریخ و شرافت بالاتر از تعرفه ماشین است. انسان كه شرافت و عهدش را به خاطر تعرفه زیر پا نمی‌گذارد!
روحانی خاطرنشان كرد: حالا كسی كه این تعهد را زیر پا گذاشت تصور می‌كرد كه می‌تواند با این كار ملتی را شكست دهد، شما كه می‌دانید ملت ایران را نمی‌توان با این‌گونه اقدامات شكست داد پس چرا به تعهد خود عمل نمی‌كنید؟
رئیس‌جمهور خطاب به كشورهای اروپایی تصریح كرد: ما داخل برجام هستیم. از برجام خارج نشدیم و نمی‌خواهیم برجام را از بین ببریم و نسبت به آن متعهد هستیم و كاهش تعهدات را هم مطابق برجام و بر مبنای آن انجام داده‌ایم. هر روزی هم كه شما به تعهد كامل‌تان برگردید همان روز ما نیز نسبت به آن متعهد
خواهیم بود و اگر برنگردید هر چقدر شعار بدهید و اجتماع و جلسه تشكیل دهید و تهدید كنید، بی‌ارزش است.
روحانی تصریح كرد: به سه كشور اروپایی تاكید می‌كنم اگر تخلفی كردید و تعهدی را زیر پا گذاشتید، مسؤول تمام تبعات آن شما هستید.
رئیس‌جمهور با تاكید بر این‌كه جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست، گفت: حتی اگر برجام و پادمان هم از بین برود و روابط كشورمان با آژانس بین‌المللی هسته‌ای خوب یا بد باشد به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و بر مبنای فتوای رهبری عزیز و مطابق تعهد اخلاقی هیچ وقت دنبال سلاح هسته‌ای هم نمی‌رویم، اما در عین حال می‌خواهیم روابط خوب با شما داشته باشیم. اگر به تعهدات خود عمل كنید، ما هم عمل می‌كنیم.