2 رئالیتی‌شوی جدید در راه است

2 رئالیتی‌شوی جدید در راه است

مستند مسابقه فرمانده، خانه ما و ضدگلوله كه با سبك رئالیتی‌شو تولید و پخش شدند مخاطبان زیادی را به خود جلب كردند و حالا قرار است دو رئالیتی‌شوی جدید با محوریت ایده‌های برتر و كار جهادی تولید شود.
كسب و كار در دستور كار
احمد شفیعی، مدیر استودیو نوبین كه در سال‌های اخیر اقدام به ساخت چند مجموعه رئالیتی‌شو كرده است در گفت‌وگو با فارس گفت: تولید سری جدید برخی از برنامه‌ها مانند «فرمانده» و «خانه ما» در دستور كار قرار دارد اما با توجه به نظرسنجی مخاطبان و مطالعات انجام شده دو مجموعه رئالیتی‌شوی جدید با محوریت كسب و كار و اهمیت آن برای اقتصاد كشور و كار جهادی و اهمیت حفظ روحیه سازندگی بین مردم جامعه برای پخش در سال 99 در دستور كار قرار گرفته است.
«كارساز» چیست؟
به گفته شفیعی «كارساز» عنوان جدیدترین محصول استودیوی آنهاست كه در چندین فصل و با هدف معرفی ایده‌های برتر اقتصادی و توسعه آن، مراحل پایانی تدوین را سپری می‌كند. «كارساز» مستند-مسابقه‌ای تلویزیونی برای رقابت ایده‌های برتر است. مسابقه‌ای جذاب و مستند درباره كسب و كار، میان كسانی كه ایده درخشان در ذهن دارند، اختراع مهمی كرده‌اند كه جهان تازه‌ای می‌سازند یا محصول ویژه‌ای ساخته‌اند و زندگی انسان‌ها را تغییر می‌دهند.
بریم بسازیم؟
مدیر استودیو نوبین در خصوص محصول دیگر این استودیو و زمان پخش آن اظهار كرد: مجموعه «بریم بسازیم» نیز با محوریت كار جهادی و توسعه مناطق كم بهره كشور توسط خود مردم به شیوه متفاوتی تولید شده است.
سری اول مجموعه رئالیتی شوی بریم بسازیم روایتی از تلاش چهار جوان است كه با هدف ایجاد توسعه‌ پایدار و ارتقا سطح رفاه مردم، وارد روستایی در حاشیه‌ ورامین می‌شوند. در هر قسمت از این برنامه، این چند نفر كه شخصیت‌های اصلی مجموعه هستند در قالب قصه‌ای جذاب با كاستی‌ها و مشكلات موجود در روستا مواجه شده و سعی می‌كنند با كمك اهالی، آن مشكل را برطرف كنند.
شفیعی ادامه داد: نكته قابل تامل در خصوص مجموعه بریم بسازیم حضور مركز بسیج صداوسیما است به طوری كه این مركز پس از طرح ایده از آن استقبال كرد و در نهایت تولید فصل اول آن با همكاری مركز بسیج صدا و سیما و سازمان هنری رسانه‌ای اوج مراحل پایانی تصویربرداری را طی می‌كند.
كی پخش می‌شوند؟
به گفته شفیعی مستند مسابقه كارساز و رئالیتی‌شوی بریم بسازیم قرار است در ابتدای سال 99 از رسانه ملی پخش شوند كه بزودی زمان دقیق و شبكه‌های پخش كننده هركدام اعلام خواهد شد.