فدراسیون در   ابهام

هفته 21 لیگ؛ بلاتكلیف‌ترین هفته فوتبال ماست

فدراسیون در ابهام

 هفته 21 لیگ برتر در حالی امروز با دیدار ماشین‌سازی و نساجی در تبریز آغاز می‌شود كه همه چیز زیر سایه ویروس كرونا قرار دارد. سؤال‌های فراوانی كه این ویروس در فوتبال ما ایجاد كرده است، هفته 21 را در سایه‌ای غلیظ از ابهام قرار داده است و در این مورد، فقط زمان به ما پاسخ می‌دهد. منتظر می‌مانیم تا سرنوشت رازآلود هفته 21 را ببینیم.    
در حالی كه 2 بازی باقیمانده از هفته 20 به دلیل شیوع ویروس كرونا بدون تماشاگر برگزار شد و سومین بازی یعنی بازی سپاهان ـ پرسپولیس كه قرار بود در ورزشگاه نقش جهان برگزار شود، به دلیل عدم تمایل سپاهان برای بازی لغو شد و ابعاد مختلف حواشی آن تمام فوتبال ایران را در بر گرفت و روزها به آن پرداخته شد، حالا به هفته 21 رسیدیم.
فدراسیون كشتی و فدراسیون والیبال پذیرفته‌اند بازی‌های خود را لغو كنند؛ اما فدراسیون فوتبال به دلیل برنامه‌ریزی قبلی مایل به انجام این كار نشد و سرانجام برنامه بازی‌های هفته 21 را پیش روی هواداران فوتبال قرار داد.
سرانجام استقلال به سیرجان رفت
ماجراهای دامنه‌دار استقلال در دو روز اخیر را در گزارشی مفصل تقدیمتان كرده‌ایم. این تیم در اوج نابسامانی و بحران به هفته 21 لیگ برتر رسید. اتفاقاتی كه برای این تیم افتاد، باب میل اعضای تیم به‌خصوص كادر فنی نبود و اوضاع آنقدر بحرانی شد كه حتی شایعه استعفای فرهاد مجیدی هم دیروز سر زبان‌ها افتاد و موجب شد بهزاد غلامپور در مصاحبه‌‌ای تند مدعی شود همان سناریوی استراماچونی را برای فرهاد مجیدی نوشته‌اند تا او را هم وادار به ترك تیم كنند. تا ظهر دیروز مشخص نبود استقلال به سیرجان می‌‌رود یا خیر؛ اما سرانجام ظهر دیروز تصمیم گرفته شد تیم به سیرجان برود و با تنها پرواز ماهان (ساعت 17:30) راهی سیرجان در 175كیلومتری كرمان شد.
فرهاد مجیدی از زمان حضور در تیم عملكردی فوق‌العاده داشته و كاملا باید از او دفاع كرد؛ اما مشخص نیست در این اوضاع و احوال نابسامانی و بلاتكلیفی مطلق در مدیریت باشگاه، چه كسی دقیقا باید از این سرمایه دفاع كند؟
یحیی در برابر مشهدی‌ها
پرسپولیس بعد از ماجراهای خنده‌دار روز یكشنبه كه منجر لغو بازی با سپاهان شد به هفته 21 رسید. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در بازی امشب در برابر شهر خودرو مشهد و شاگردان خود قرار می‌گیرد. از زمان جدایی گل‌محمدی، شهر خودرو یك روز خوش نداشته و در لیگ قهرمانان آسیا هم دو شكست سنگین را تجربه كرده است. این آمار می‌گوید شهر خودرو در بازی امشب هم بخت بالایی برای موفقیت مقابل میزبانش ندارد.
پرسپولیس اگر 3 امتیاز بازی با سپاهان را با حكم كمیته انضباطی بگیرد و در بازی امشب هم پیروز میدان شود، گام بسیار بلندی به سمت قهرمانی این فصل برداشته كه باید دید این دو 3 امتیاز به حساب قرمزها واریز می‌شود یا خیر.
دربی اصفهان آیا برگزار می‌شود؟
دربی اصفهان یكی دیگر از بازی‌های حساس این هفته است. سپاهانی‌ها كه آن داستان مفصل را برای بازی نكردن مقابل پرسپولیس نوشتند، بعید است مشكلی برای بازی امروز مقابل ذوب‌آهن داشته باشند.
سپاهانی‌ها که گمان نمی‌كردند در ماجرای بازی برگزار نشده روز یكشنبه از هفته 20، همه فوتبال ایران را رودرروی خود ببینند، حالا در حالی در برابر همشهری خود قرار می‌گیرند كه منتظر حكم كمیته انضباطی در مورد نتیجه بازی لغو شده با پرسپولیس هستند.
ذوب‌آهن از زمان ورود میودراگ رادولوویچ نتایج مورد انتظار را نگرفته و شوك مثبتی كه توقع می‌رفت، با قرار گرفتن این مربی مونته‌نگرویی به جای علیرضا منصوریان به تیم وارد نشده است.
تراکتور می‌تازد
تراكتور كه با ساكت الهامی خوب نتیجه می‌گیرد، در جم مقابل پارس جنوبی بازی دارد و اگر این بازی را ببرد، موقعیت خود در مكان دوم جدول را تثبیت می‌كند. تیم خوب تبریزی زمان زیادی را در این فصل از دست داد و حالا هواداران آرزو می‌كنند كاش از همان ابتدای فصل، كار را با مربی ایرانی آغاز می‌كردند.


برنامه هفته 21
پنجشنبه
ماشین‌سازی‌تبریز ــ نساجی مازندران (15:30)
داور: جواد رحیم‌زاده با كمك محمد عطایی و مهدی شفیعی
فولاد خوزستان ــ شاهین شهرداری‌ بوشهر (16)
داور: یاسر همرنگ با كمك حسن انتظاری و حمیدرضا افشون
گل گهرسیرجان ـ استقلال (16)
داور: محمدرضا اكبریان با كمك محمدرضا مدیرروستا و مهدی سیفی
ذوب‌آهن اصفهان -سپاهان اصفهان (16:15)
داور: بیژن حیدری با كمك محمدرضا منصوری و رحیم شاهین
پرسپولیس ـ شهر خودرو مشهد (18:30)
داور: علی صفایی با كمك محمدرضا ابوالفضلی و علی‌اكبر نوری
جمعه
سایپا ــ صنعت نفت آبادان (15:30)
داور: رضا عادل با كمك یعقوب سخندان و هیوا بهمنی
نفت‌ مسجدسلیمان- پیكان(16)
داور: محمدحسین زاهدی فرد با كمك علی احمدی و بهزاد پناهی
پارس جنوبی جم - تراكتور (17:30)
داور: حسن اكرمی با كمك هادی طوسی و محسن سلطانی