رأی كمیته انضباطی امروز اعلام می‌شود

یك منبع آگاه در فدراسیون فاش كرد

رأی كمیته انضباطی امروز اعلام می‌شود

پرونده بازی جنجالی سپاهان و پرسپولیس در كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حال بررسی است. دو باشگاه دفاعیات خود را به این كمیته ارائه كرده‌اند. از سویی ناظر بازی و ناظر داور مسابقه هم گزارش كامل خود را به كمیته انضباطی داده‌اند. داور هم توضیحاتی را كه باید به مسؤولان داده و همه چیز برای صدور رای آماده به نظر می‌رسد. در این چند روز مسؤولان دو باشگاه هم اظهاراتی داشتند. مسعود تابش مدیرعامل سپاهان در لابه‌لای حرف‌های خود فاش كرد تا ساعت 15 و 30 دقیقه روز بازی، دنبال لغو آن بودند. این مساله برای پرسپولیسی‌‌ها سند شد كه سپاهان قصد نداشته مقابل این تیم بازی كند.
روز گذشته یكی از مسؤولان فدراسیون فوتبال در این باره توضیحاتی به روزنامه جام‌جم داد. سؤال اصلی این بود كه رای چه روزی صادر و چه روزی اعلام خواهد شد. او در این باره گفت: «كمیته انضباطی با توجه به توضیحات ارائه شده به جمع‌بندی نهایی درباره مسابقه رسیده است. امروز رای از سوی این كمیته صادر خواهد شد كه برد 3 بر صفر پرسپولیس است. تمام شواهد نشان می‌دهد سپاهان می‌توانسته بازی كند و این كار را نكرده است. این‌كه رای چه روزی اعلام شود هنوز مشخص نیست. شاید امروز و شاید هم دو روز دیگر.»
عبداللهی، عضو كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز گذشته زمان اعلام رای را اعلام كرد. او در این باره گفت: «تا زمان صدور رای نمی‌توانیم به صورت قطعی درباره آن صحبت كنیم و بگوییم رای به سود كدام تیم است. البته باید هرچه سریع‌تر تكلیف این پرونده را مشخص كنیم، چرا كه با توجه به اهمیت بازی در جدول رقابت‌ها تاخیر در صدور رای به صلاح لیگ نیست. همان‌گونه كه حسن‌زاده، سرپرست كمیته انضباطی اعلام كرد در نهایت ظرف یك هفته این رای صادر خواهد شد و من فكر می‌كنم تا شنبه هفته آتی این اقدام صورت بگیرد.»
دیروز وقتی از افشین پیروانی، سرپرست قرمزها هم پرسیدیم از روند بررسی پرونده خبری دارد یا نه؟ توضیح داد: «نه خبری نداریم، ولی فكر می‌كنم دیگر تمام شواهد بیانگر ابعاد پرونده باشد و پرسپولیس باید 3 بر صفر برنده اعلام شود. خود سپاهانی‌ها گفتند كه نمی‌خواستند بازی كنند و دنبال لغو مسابقه بودند.»
پرسپولیس هر چند در این پرونده پیروز شده، اما پرونده‌ای دارد كه تا دیروز به ضررش تمام شده بود. آن مقام مسؤول در فدراسیون در این باره گفت: «بله، این باشگاه در خطر كسر امتیاز قرار دارد چراكه نتوانسته پرونده بدهی بعضی از بازیكنانش را حل و فصل كند. ممكن است رای دوم به ضرر آنها تمام شود.»