بوی بهار می‌آید

شبكه نسیم جدول پخش خود را تغییر داد

بوی بهار می‌آید

شبكه نسیم با آغاز ماه رجب تغییراتی را در جدول پخش خود ایجاد كرده است و گزیده‌ای از برنامه‌های پرمخاطبش را روی آنتن می‌فرستد. به این ترتیب بینندگان این شبكه در روزهای پایانی سال می‌توانند منتخب برنامه‌هایی مثل خندوانه را مشاهده كنند و همچنین تماشاگر دیگر برنامه‌های این شبكه باشند، برنامه‌هایی كه غالبا حال و هوای بهاری به خود گرفته‌اند و پیشواز سال جدید می‌روند.

ویتامین خ + نسیم
این برنامه تركیبی با فضایی شاد به نویسندگی افسانه جهرمیان سال‌هاست روی آنتن شبكه نسیم می‌رود و بخش‌هایی چون اوستا سلام، اعتماد به نفس، نقل خوبان و... دارد. ویتامین خ حدود 20 دقیقه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹روی آنتن می‌رود.
دستچین «خندوانه»
برنامه خندوانه نخستین‌بار سال 93 پخش شد و فصل ششم آن 16 فروردین 98 به پایان رسید.  این روزها خبرهایی از بازگشت «خندوانه» به آنتن شنیده می‌شود و شبكه نسیم در این مدت قصد دارد گلچینی از این برنامه را شنبه تا پنجشنبه ساعت 23 و 15 دقیقه روی آنتن ببرد.
بنای «شمس‌العماره» در نسیم
سریال شمس ‌العماره كه سال 88 روی آنتن شبكه دو سیما رفت به خاطر لحن طنازانه و بهره بردن از چهره‌ها توجه زیادی را به خود جلب كرد. این مجموعه هرشب ساعت ۲۰ از شبكه نسیم پخش می‌شود.
قصه: لیلا، دختر استقلال‌طلب و یك‌دنده‌ای است كه می‌خواهد برای ادامه تحصیل به خارج از ایران برود. روز عروسی پسرعمه‌اش، پدر او بر اثر بیماری فوت می‌كند. در وصیت‌نامه پدر آمده است اگر لیلا با خواستگار مدنظر او ازدواج كند، شمس‌العماره به وی ارث می‌رسید. پای خواستگاران به خانه باز می‌شود و لیلا باید تصمیم سرنوشت‌سازی بگیرد...
«چهل تیكه» خاطره
برنامه «چهل تیكه» كه مدت‌ها روی آنتن بود امسال تصمیم گرفت، فصل تازه‌اش را با تغییراتی روی آنتن بفرستد. در این سری خاطره‌سازان در فضای استودیو با مجری گفت‌وگو می‌كنند و از دیروز و امروزشان می‌گویند. تاكنون افرادی چون هوشنگ مرادی كرمانی، افسانه بایگان، غلامحسین لطفی و... مهمان چهل تیكه بودند. این برنامه شنبه تا پنجشنبه ساعت 20 و 30 دقیقه پخش می‌شود.
 دست فرمون
اولین مسابقه اتومبیلرانی تلویزیونی ایرانی امسال روی آنتن شبكه نسیم رفت. چهره‌های فراوانی از جمله شبنم فرشادجو، پژمان بازغی، امیر تاجیك، لیندا كیانی، بهرنگ علوی و... تا كنون مهمان این برنامه بودند. «دست فرمون» شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۲۲ پخش می‌شود و مثبت دست فرمون،‌ برنامه‌ای كه پشت‌صحنه و حاشیه‌های آن را نمایش می‌دهد هم جمعه‌ها ساعت 20 و 30 دقیقه روی آنتن می‌رود.
آوای نسیم
برنامه موسیقایی «نسیم آوا» پنجشنبه‌ها ساعت 18 و 30 دقیقه پخش می‌شود و در هر قسمت از آن خواننده‌هایی همچون سالار عقیلی، مانی رهنما، رستاك حلاج و... با سبك‌های مختلف به اجرای قطعاتشان می‌پردازند. میان برنامه هم مجری پلاتوهایی را اجرا می‌كند.
جمعه‌ها در «خانه ما»
خانه ما مدت‌هاست از شبكه نسیم و افق پخش می‌شود و علاقه‌مندانش فصل هشتم آن را كه در مشهد می‌گذرد، جمعه‌ها ساعت 19 تماشا می‌كنند. این مستندمسابقه رقابتی اقتصادی میان خانواده‌ها ست و نحوه صرفه‌جویی در زندگی را آموزش می‌دهد.
خنده با«كاف گاف»
این برنامه روزهای فرد و جمعه‌ها ساعت 18 و 30 دقیقه پخش می‌شود. «كاف گاف» برنامه تركیبی - نمایشی است كه ناهنجاری‌های روز اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به زبان طنز نشان می‌دهد. در بخشی از برنامه هم بازیگران میان مردم حضور می‌یابند و با این ناهنجاری‌ها شوخی می‌كنند.
«خانواده باحال» مهمان پایان سال
مسابقه‌ای بود كه سال 96 از همین شبكه پخش شد و رقابتی مفرح را میان گروه‌هایی از زوج‌های جوان به نمایش می‌گذاشت. این برنامه كه گاه خبرهایی در مورد ساخت فصل جدید آن به گوش می‎رسد، هر روز ساعت 14 پخش می‌شود.
«دورهمی» بهارانه
دورهمی اولین‌بار سال 94 پخش شد و تاكنون چهار فصل آن روی آنتن رفته است. در این فصول بخش‌های نمایشی برنامه و بازیگران آن دچار تغییراتی شده‌اند اما همچنان گفت‌وگوهای مدیری با چهره‌ها ادامه دارد. فصل تازه این برنامه چهارشنبه تا جمعه ساعت ۲۲ پخش می‌شود.