عصرانه علیه كرونا

عصرانه علیه كرونا


روزهای شلوغی داشته‌ایم این مدت، حالا همه یك طرف ما یك طرف دیگر. چرا؟ پرسیدن ندارد كه، همین چند هفته گذشته را در پشت صحنه‌هایی كه برایتان نوشته‌ایم مرور كنید، دست‌تان می‌آید چه خبر است. خلاصه وسط این همه خبر و شلوغی یادمان رفت بگوییم كه سردبیر جدیدمان روح‌ا... خان رجایی چند روزی است پا به تحریریه گذاشته، یك عشق سینمای درست و حسابی كه آمدنش به مذاق ما فرهنگی‌ها حسابی خوش آمده. وسط ماجرای كرونا هر موقع بشود با او از كتاب و سینما حرف می‌زنیم و كیف می‌كنیم. دیروز هم كه كارت بانكی‌اش را سپرد به زورگیر تحریریه - كه همین نگارنده خودمان باشد- تا بچه‌ها را به عصرانه مهمان كند، ماجرایی بود كه نگوییم برایتان.
قرار شد در این روزهای كرونایی – كه خدا لعنت كند این كرونا را- برای دوستان آبمیوه بخریم تا عصرانه انفرادی باشد و با خیال راحت نوش جان شود. این بار زورگیر ماجرای ما همین‌طور نشسته بود و دو دوتا چهار تا می‌كرد. چرا؟ اگر از قیمت‌ها خبر داشته باشید می‌فهمید نگرانی‌اش از چیست.
این‌طور برایتان بگویم كه وقتی جناب مدیرمسؤول چند ماه پیش كارتش را به زورگیر داد تا عصرانه بخرد، سه ماهی بی‌خیال مهمان كردن بچه‌ها شد... چرا؟ ای بابا! خودتان معادلات را بچینید كنار هم و در سكوت بگذرید از كنار ماجرا... بگذریم و دعا كنیم زورگیر باشد و بتواند نقش نگارنده روز جمعه ستون پشت صحنه را هم داشته باشد!
برویم سراغ این‌كه امروز چی داریم. سعی كردیم كمتر كرونا داشته باشیم و بیشتر برویم سراغ موضوعات دیگر. بچه‌های خفن گروه جامعه تلفن به‌دست دو میز آن‌طرف‌تر نشسته‌اند و سرعت پیگیری‌شان در وقایع مربوطه از شتاب خود كرونا هم پیشی گرفته است، بنابراین با خیال راحت تا حدی به خودمان استراحت دادیم، البته نه این‌كه كامل بی‌خیالش شویم. مثلا در همین صفحه 9 زینب مرتضایی‌فرد از یك كتاب ایرانی نوشته كه رفته سراغ ماجرای شیوع یك ویروس خطرناك در جهان و داستان تخیلی جذابی نوشته است.
همین‌طور آذر خانم مهاجر كه امروز در حال بستن صفحه 10 است و برایتان یك آخر هفته جذاب را تدارك می‌بیند، لابه‌لای سوژه‌هایی كه پیگیری كرده ناخواسته به كرونا هم رسیده است. اما خودش هم می‌داند عددی نیست، بالاخره شكستش می‌دهیم...
در صفحه 11 علی رستگار رفته سراغ تولد یك پیرمرد بی‌نهایت دوست‌داشتنی یعنی سعید پورصمیمی كه اگر این نوشته ما را بخواند خطاب به نگارنده می‌گوید پیر خودتی! نگارنده هم كه عاشق پیری است با آغوش باز از این صفت استقبال می‌كند، خلاصه كه مشكلی پیش نخواهد آمد. در صفحه 12 هم كه كیكاووس‌خان زیاری را داریم با رویدادهای سینمای جهان.