كمی فضول باشیم!

كمی فضول باشیم!


 نگارنده خواب مانده بود. دیروز صبح را می‌گویم، بیدار شد و دید ساعت ده و ربع است و یازده هم ساعت كاری شروع می‌شود. خلاصه زود راه افتاد تا به كمك اسنپ به موقع برسد روزنامه. چرا اینها را برای شما می‌گویم؟ ای بابا. عجول نباشید اینقدر. اسنپ آمده و نگارنده سوار بر پراید نوك مدادی مورد نظر راه افتاد سمت روزنامه. یك پیرمرد حدودا هفتاد ساله كه خدا را شكر حسابی هم سرحال و قبراق بود، رانندگی می‌كرد و خیابان‌های خلوت این روزهای تهران را پشت سر می‌گذاشت. نگارنده فضول ما تمام مسیر نگران آقای پیرمرد بود. وقتی هم رسید دم در روزنامه طاقت نیاورد و گفت: ممنونم پدر اما ازت خواهش می‌كنم همین الان برگردی خونه و این روزها كمتر بیای بیرون. شرایط برای شما مناسب نیست. آقای پیرمرد دوست داشتنی هم لبخند زد و با لهجه مازندرانی اش گفت: ممنونم دختر. من رو یاد قدیما انداختی كه آدما برای هم مهم بودن. باشه، میرم خونه و كمتر میام بیرون. نگارنده از صبح امروز خواب آلوده و سرخوش است. از معدود دفعاتی است كه فضولی اش خوشحالش كرده و تصمیم گرفته فضولی‌های اجتماعی اش را بیشتر هم بكند. چرا؟ این چرا ندارد. سوال و علامت سوالمان را ببریم جاهای دیگر و در روزهای عادی شهر استفاده شان كنیم، روزهایی كه آدم‌ها همگی با شتاب از كنار هم می‌گذرند و به قول آقای راننده ماجرا حواسشان به كسی نیست. اصلا چه اشكالی دارد، بیایید از همین امروز كمی فضولی‌های مثبت داشته باشیم و به بی تفاوتی نه بگوییم!
خب از هر چه بگذریم سخن صفحه خوشتر است! تعطیلات كرونایی روال زندگی معمول همه مان را به هم ریخت و دردسرهایی درست كرد دیگر... یكی همین تعطیلی سینماها بود. امروز علی رستگار رفته سراغ سینماداران تا ببیند در چه حالی هستند و چه نگرانی‌هایی دارند. رستگار همینطوری اش كه خبرنگار خفنی است، حالا كه رفته كتابفروشی و برای نگارنده هم یك كتاب فوق‌العاده هدیه گرفته امروز به خفن ترین خبرنگار گروه ملقب می‌شود و از 5 ستاره معمول سایت‌های سینمایی 6 ستاره به او تعلق می‌گیرد!
در صفحه 10 آذر مهاجر كه مدتی است بازار كاغذ را ول كرده و فروشندگان ظهیرالاسلام از دستش نفس راحتی می‌كشند، رفته سراغ نمایشگاه كتاب سال آینده و احتمال برگزاری اش در آبان ماه. بخوانید و ببینید بالاخره تكلیف این رویداد پرطرفدار چه خواهد شد!
در صفحه 12 هم كیكاووس زیاری فوق تخصص سینمای جهان و بیزار از آگهی‌های روزنامه از كمپینی نوشته كه این روزها در هالیوود علیه ترامپ راه افتاده است. خواندنش را از دست ندهید.
در صفحه 9 هم.... از اتاق فرمان می‌گویند ظرفیت ستون پر است، در همین صفحه نگاه بیندازید به گزارش اصلی و خودتان پشت صحنه را كامل كنید.