نسخه Pdf

تورتوگا

تورتوگا

تعداد بازیكن: 2 تا 9 نفر زمان بازی: 30 دقیقه گروه سنی: بالای دوازده سال

تورتوگا یك بازی در سبك دزد دریایی است كه در آن بازیكنان در نقش دزدانی هستند كه به كشتی و جزیره حمله می‌كنند تا گنج‌هایی را به دست بیاورند، اما چالش بازی از آنجایی شروع می‌شود كه این دزدان نمی‌خواهند در گنج‌ها با یكدیگر شریك شوند و قصدشان این است كه این گنج‌ها را برای هموطنان‌شان ببرند. در ابتدای بازی به صورت مخفیانه به هر یك از بازیكنان كارت ملیت داده می‌شود. ملیت‌ها شامل كشورهای بریتانیایی، فرانسوی و ایرلندی است. در این بازی علاوه بر كارت ملیت، كارت نقش هم وجود دارد. هر كارتی رنگ مشخص و مربوط به خودش را دارد و در پشت آن توضیحات مربوط به آن كارت نوشته شده كه بازیكن می‌تواند در نوبت خودش انجام بدهد. 
به‌جز دو كارت قبلی هر بازیكن یك كارت رای هم دارد. هر كارت خودش به سه بخش تقسیم شده است و سه مدل رای‌گیری می‌توان انجام داد كه برای حمله كردن و درگیری با دشمن استفاده می‌شود. 
نقشه بازی شامل دو كشتی دزد دریایی، یك كشتی اسپانیایی و جزیره تورتوگاست. هر كدام از كشتی‌ها دو انبار با پرچم كشورهای فرانسه و انگلیس دارد و خود جزیره تورتوگا هم دو انبار با پرچم كشور فرانسه و انگلیس دارد. كشتی اسپانیایی محل انبار گنج‌هاست. روی هر كشتی جای حضور و نوبت بازیكن‌ها مشخص شده است. در هر كشتی بازیكنی كه جلوتر از همه باشد ناخداست كه این ناخدا بودن خودش یكسری قابلیت‌ها دارد، نفر دوم دستیار ناخدا و نفر سوم انباردار است. در پایین نقشه پنج كارت اكشن و حركت وجود دارد كه بعضی‌هاشان به بازیكن كمك می‌كند و بعضی‌های دیگر هم به بازیكن ضرر می‌رساند. هدف هر بازیكن در پایان بازی این است كه تعداد گنج‌های بیشتری را در انبار مربوط به كشور خودش داشته باشد. كسی در پایان بازی برنده است كه گنج‌های بیشتری را در انبارهای خود داشته باشد.
ضمیمه قاب کوچک
تیتر خبرها