مرور آثار تام هنكس در شبكه نمایش

مرور آثار تام هنكس در شبكه نمایش


در جدول پخش تابستانی این هفته شبكه نمایش، طبق روال هفته‌های گذشته، پخش فیلم‌های جذاب ویژه تابستان، ژانر منتخب و مرور آثار از این شبكه ادامه یافته و از احمد پورمخبر، هنرمند تازه درگذشته یاد می‌شود.
این شبكه از امروز تا جمعه ۱۰ مرداد در ساعت ۱۳ به ترتیب فیلم‌های به روح پدرم (با بازی زنده‌یاد احمد پورمخبر)، امكان مینا (در سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد)، یك بام و دو هوا، یك خواب كوچولو، گوشی قرمز، دعوت و مجرد ۴۰ ساله را به روی آنتن می‌برد.
علاقه‌مندان به ژانر فیلم‌های سینمایی سیاسی می‌توانند از امروز تا جمعه ۱۰ مرداد ساعت ۱۹ فیلم‌های سگ را بجنبان، جی‌اف‌كی، بادیگارد، همه مردان رئیس‌جمهور، تاریك‌ترین ساعت، ماندلا: راه بلند آزادی و وال‌استریت را با موضوعیت این ژانر و در این باكس ببینند.
این هفته در بخش مرور پرونده كاری بازیگران، فیلم‌هایی از تام هنكس، در بخش صحنه‌گران (مرور آثار) پخش می‌شود.
توماس جفری هنكس، هنرپیشه، كمدین، كارگردان، دوبلور و نویسنده و یكی از مؤثرترین و مهم‌ترین بازیگران سینما در دو ژانر كمدی و درام به حساب می‌آید كه بازیگری را از دوران دبیرستان شروع كرد.
تام هنكس رفته رفته مدارج ترقی را پیمود تا این‌كه سال ۱۹۸۸ برای بازی در فیلم بزرگ نامزد دریافت جایزه اسكار شد. ولی پنج سال باقی مانده بود تا این جایزه را برای بازی در فیلم فیلادلفیا (۱۹۹۳) به دست آورد.
 وی طی زمان بازیگری‌اش شش مرتبه نامزد دریافت جایزه اسكار، هشت مرتبه نامزد دریافت گلدن‌گلوب و چهار مرتبه نامزد جایزه بفتا شده است.
تام هنكس و اسپنسر تریسی تنها افرادی هستند كه دو دوره پیاپی، جایزه اسكار بهترین هنرپیشه نقش اول مرد را از آن خود  کرده‌اند. دریافت یک جایزه گلدن گلوب بهترین هنرپیشه نقش اول مرد فیلم كمدی یا موزیكال، یک گلدن گلوب افتخاری سیسیل بی‌دمیل به‌علاوه یک خرس نقره‌ای برای بهترین بازیگر مرد از دیگر افتخارات هنكس هستند. فیلم‌های بزرگ، سالی، مسیر سبز، لری كراون، قاتلین پیرزن، ملاقات با آقای مجری و ترمینال آثاری هستند كه با بازی تام هنكس، به ترتیب از امروز تا جمعه ۱۰ مردادماه، ساعت ۲۱ از شبكه نمایش پخش می‌شوند.
در باكس ساعت ۲۳ نیز به ترتیب فیلم‌های  دوازده مرد، مردی كه بینهایت را می‌شناخت، محموله سری، شكار هیولا ۲، چشم‌ انداز،
بامبل بی ‌و نجات لنینگراد از امروز تا جمعه ۱۰ مردادماه از شبكه نمایش پخش می‌شوند.