استخراج جام از دل نفت

پرسپولیس برای چهارمین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شد

استخراج جام از دل نفت

 برخی لحظه‌های فوتبالی تاریخی هستند؛ آنقدر که شاید تکرارشان ربع قرن، نیم قرن یا حتی بیشتر از نیم قرن زمان ببرد. یکی از همان لحظه‌های تاریخی، شب گذشته در ورزشگاه شهید بهنام محمودی مسجد سلیمان رقم خورد؛ جایی که پرسپولیس برای چهارمین بار متوالی فاتح لیگ برتر ایران شد.
از سال 1349 که رقابت‌های سراسری فوتبال باشگاهی در ایران آغاز شد (همان سالی که استقلالی‌ها با نام تاج قهرمان اولین دوره شدند)، هیچ تیمی نتوانسته بود چهار سال متوالی قهرمان ایران شود؛ نه در جام منطقه ای، نه در جام تخت‌جمشید، نه در لیگ قدس، نه در جام آزادگان و نه در هجده دوره نخست لیگ‌برتر.  
با این حال این طلسم،دقیقا پس از 50 سال، دیشب با برتری 2 بر یک پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان شکسته شد تا قرمزهای پایتخت نخستین تیمی باشند که چهارگانه قهرمانی را در ایران جشن می گیرند.
استقلال در سال 1349 اولین قهرمان بود، پرسپولیس در سال 1352 اولین تیمی شد که از عنوان قهرمانی اش دفاع کرد، سپاهان در سال 1391 اولین تیمی لقب گرفت که هت تریک کرد و سه بار متوالی قهرمان شد و حالا پوکر یا همان چهارگانه قهرمانی در سال 1399 می رسد به پرسپولیس.
اگرچه کرونا و پروتکل‌های بهداشتی آن، اجازه نداد حتی یک تماشاگر از روی سکوها قهرمانی پرسپولیس را نظاره کند، اما حافظه تاریخی فوتبال ایران فراموش نخواهد کرد که پرسپولیس نخستین تیمی بود که 6 بار جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد. برای تیم یحیی گل محمدی در بازی قهرمانی، علی علیپور در دقیقه 39 و مهدی عبدی در دقیقه 58 گلزنی کردند و تک گل نفت را نیز حسین ابراهیمی در دقیقه 71 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.
پرسپولیس در پی رکورد
پرسپولیس با این برد 62 امتیازی شد تا چهارمین قهرمانی متوالی اش، را چهار‌هفته قبل از پایان فصل جشن بگیرد.
این سریع‌ترین قهرمانی یک تیم در ادوار گذشته لیگ برتر هم بود.  حالا قرمزها در ادامه فصل و در 4هفته باقیمانده می‌توانند با عبور از امتیاز 66 عنوان پر‌امتیاز‌ترین تیم در لیگ‌های 16‌تیمی ایران را نیز به‌نام خود کنند.
هیجان ادامه دارد
البته با‌وجود مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس تنور لیگ همچنان داغ است و جنگ برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا میان پنج تیم سپاهان، تراکتور، شهر خودرو، استقلال و فولاد تا هفته سی‌ام ادامه خواهد داشت.   در انتهای جدول هم هنوز تکلیف تیم‌های سقوط کننده مشخص نیست و باید ادامه بازی‌ها را با جذابیت بالا دنبال کرد.