این جنگ ادامه دارد

امشب 20:30 استقلال و سپاهان در یک چهارم نهایی جام‌حذفی

این جنگ ادامه دارد

شب داغ فوتبال ایران؛ یک شب ناب و متفاوت، حتی اگر هواداری در ورزشگاه نباشد باز هم بازی استقلال و سپاهان جذاب است. در دنیای فوتبال یک سری مسابقات هستند که هواداران دوست ندارند تیم‌شان در آن بازنده باشد و این؛ یکی از همان مسابقه‌هاست. اینجا، حیثیت، غیرت و مرگ و زندگی فوتبالی حرف اول را می‌زند و اگر ببازی همه چیز تمام است. به خصوص برای امیر قلعه‌نویی که بازی در لیگ را هم باخته است، همین چند روز پیش! حالا اگر در حذفی هم ببازد، مگر می‌شود هواداران معترض را کنترل کرد؟ آنها حتی قبل از بازی در لیگ هم خواهان برکناری قلعه‌نویی بودند و شکست در آن مسابقه کار را به جایی رساند که امیر و تیمش روز جمعه راهی تهران شدند تا خودشان را برای بازی امروز با استقلال آماده کنند.بفرمایید این شما و این هرآنچه که باید درباره این بازی بدانید.

20 سال قبل قلعه‌نویی،20 سال قبل سپاهان
20 سال قبل وقتی منصور پورحیدری سرمربی استقلال بود لیگ را از دست داد و از سمت خودش استعفا کرد تا جوانی 39 ساله هدایت تیم را برعهده بگیرد؛ یعنی امیر قلعه‌نویی. جام‌حذفی بود و بازی برگشت از مرحله یک چهارم نهایی مقابل ذوب‌آهن.استقلال آن بازی را 3بر یک برد تا حریف سپاهان در نیمه‌نهایی شود. آن بازی را استقلال 4 بر 2 واگذار کرد تا بازی برگشت در تهران برای امیر مهمتر شود. دیداری که شاگردان او با نتیجه 3بر یک پیروز شدند تا با رسیدن به فینال و شکست دادن فجرشهید سپاسی قهرمان شوند و سهمیه اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند.



حیثیت وسهمیه آسیا
می‌شود گفت که خیال استقلال یک جورهایی از کسب سهمیه آسیا راحت است. آنها در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارند و همه چیز دست خودشان است برای این‌که نماینده ایران در آسیا باشند اما اوضاع سپاهان کمی پیچیده است. آنها در رده پنجم جدول رده‌بندی هستند و کارشان برای گرفتن سهمیه از طریق لیگ به اما و اگرها بستگی دارد. به همین دلیل کسب سهمیه از جام‌حذفی راحت‌ترین حالت ممکن است. امیر برای آسیا، باید استقلال را شکست بدهد، استقلالی که سرمربی‌اش یعنی فرهاد مجیدی برای پیروزی مقابل تیم قلعه‌نویی از جیب به شاگردانش دلار هدیه می‌دهد!



از کدام راه به هم رسیدند؟
استقلال بعد از عبور از سد تیم‌های گل‌ریحان البرز و فجرشهید سپاسی به مرحله یک چهارم‌نهایی جام‌حذفی صعود کرد. تیم فوتبال سپاهان هم با پیروزی مقابل تیم‌های فوتبال خیبر خرم‌آباد و پیکان به این مرحله از جام‌حذفی راه یافت.


7 تقابل و فقط یک پیروزی برای استقلال
استقلال و سپاهان در جام‌حذفی تا به حال 7 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که آبی‌ها فقط یک بار برنده بوده‌اند. استقلالی‌ها فصل
81-80  در دیدار برگشت نیمه‌نهایی موفق شدند سپاهان را با گل های یدا... اکبری،فراز فاطمی و احمد مومن‌زاده از پیش رو بردارند.



دیاباته و اسماعیلی بازی را از دست دادند
شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی به دلیل آسیب دیدگی نمی‌توانند استقلال را مقابل شاگردان امیر قلعه‌نویی همراهی کنند. این نفرات برای دیدار برابر پیکان آماده می‌شوند.



آخرین تقابل دو تیم و باز هم امیر قلعه‌نویی
آخرین تقابل استقلال و سپاهان در جام‌حذفی به فصل 92-91 بر می‌گردد. جایی که آبی‌ها با هدایت قلعه‌نویی قهرمان لیگ‌برتر شده بودند. در آن سال استقلالی‌ها پس از حدود یک دهه مقابل سپاهان قرار گرفتند. دیداری که فرزاد حاتمی برای استقلال و محمدرضا خلعتبری برای سپاهان گل زدند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی اما این سپاهان بود که استقلال را شکست داد و راهی فینال شد.


فرهاد طلسم را می‌شکند؟
آخرین باری که استقلالی‌ها موفق شده‌اند سپاهان را در جام‌حذفی شکست بدهند به همان 20 سال قبل بر می‌گردد. جایی که استانکو هنوز زنده بود و سرمربی سپاهان و قلعه‌نویی جای پورحیدری را گرفته بود. از آن سال به بعد دیگر نه رولند کخ نه مرحوم پورحیدری و نه حتی خود امیر قلعه‌نویی موفق به کسب پیروزی مقابل سپاهان در جام‌حذفی شده است. باید دید این بار فرهاد مجیدی می‌تواند این کار بزرگ را انجام بدهد و طلسم تقریبا 20‌ساله را بشکند؟



وعده پاداش برای پیروزی
باشگاه سپاهان اصفهان در صورت پیروزی این تیم مقابل استقلال در جام‌حذفی به اعضای تیم خود پاداش می‌دهد.این وعده برای بالا بردن روحیه بازیکنان سپاهان به منظور به دست آوردن پیروزی مقابل استقلال است.



قلعه‌نویی به استقلال رسید
قلعه‌نویی در بازی تیمش مقابل استقلال در هفته بیست و هفتم لیگ‌برتر به دلیل توصیه پزشکان مبنی بر دوری از استرس و فشار عصبی همراه طلایی‌پوشان به تهران نیامد اما این مربی شرایط جسمانی‌اش بهتر شده و در بازی امروز می‌تواند تیمش را همراهی کند. تقابل قلعه‌نویی با تیم سابقش استقلال جذاب و دیدنی خواهد بود و به طور حتم این مربی تمام تلاشش را خواهد کرد تا در جدال با فرهاد مجیدی بازنده نشود.