کرونا دربی

پرسپولیس - استقلال 5 شهریور در نیمه نهایی جام حذفی

کرونا دربی

 از هیاهوی جایگاه شماره 36 پرسپولیسی ها خبری نیست. جایگاه 8 استقلالی ها هم ساکت است. این بار فقط چند هزار صندلی آفتاب خورده قرار است تقابل استقلال و پرسپولیس را تماشا کنند. این قرعه ای بود که دیروز با دستان افشین پیروانی و سعید رمضانی از گوی شیشه ای بیرون آمد؛ دربی 93 تهران قرار است، ساکت‌ترین دربی مهیج فوتبال پایتخت باشد.
از همان پریشب که استقلال با 2 گل سپاهان را برد، همه فوتبالی ها با هیجان از احتمال تماشای یک دربی حساس حرف می زدند. حتی خیلی ها در یک چالش ذهنی قرار گرفتند؛ اینکه دوست دارند استقلال و پرسپولیس در فینال به هم بخورند یا همین جا در مرحله نیمه نهایی؟ حالا دیگر همه چیز روشن است؛ قرعه شماره 4 (پرسپولیس) بازی دارد با  قرعه شماره 3 (استقلال).
اولی را افشین پیروانی برداشت تا شانس تقابل استقلال و پرسپولیس 50-50 شود. در واقع سعید رمضانی، سرپرست استقلال از بین دو گوی باقی مانده باید یکی را انتخاب می کرد؛ اگر قرعه یک را برمی داشت؛ استقلال به تراکتور می خورد و قرعه شماره سه، حکم دربی را داشت. عدد، 3 بود.
یک سورپرایز بزرگ برای فوتبال ایران. دربی نیمه نهایی جام حذفی، روز پنجم شهریور در ورزشگاه خالی آزادی برگزار می‌شود. «کرونا دربی» شاید بهترین اسم برای دربی شماره 93 باشد. کرونا، تماشاگر را از حساس ترین بازی فصل گرفت اما هیجان، در بالاترین نقطه خود قرار دارد.
 دومین شهرآورد بدون تماشاگر
این برای نخستین بار است که استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه خالی آزادی به مصاف هم می‌روند. البته این نخستین بازی بدون تماشاگر دو تیم محسوب نمی شود. هواداران سرخابی، شاید چیزی از جزئیات بازی سرد و کسالت بار روز هفتم اسفند سال 73 به خاطر نداشته باشند، اما آن بازی بدون تماشاگر را هرگز از قلم نمی اندازند؛ دیداری که به حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و پس از درگیری های رخ داده در بازی رفت و نیمه کاره شدن آن بازی، قرار بود در بندرعباس و بدون حضور تماشاگر برگزار شود.
یک هفته پس از هیاهوی ورزشگاه آزادی و سه اخراجی (رضا شاهرودی، مجتبی محرمی و امیر قلعه نویی) دو تیم استقلال و پرسپولیس را با کلی محروم بردند 1300 کیلومتر آن‌طرف تر پایتخت، در یک ورزشگاه کوچک. آن زمان تنها دربی بدون تماشاگر و و تنها تقابل دو تیم در خارج از تهران همان مسابقه بود. بازیکنان دو تیم را هم برده بودند در دو مهمانسرای جدا از هم که ظاهرا توی هر طبقه‌اش فقط یک دوش و یک دستشویی داشت. جالب آنکه پس از
26 سال، افشین پیروانی و بهزاد غلامپور، تنها  کسانی هستند که در بازی بدون تماشاگر بندرعباس حضور داشتند و حالا در بازی بدون تماشاگر تهران هم قرار است روی نیمکت باشند.



صفر- صفر در بندرعباس
مروری بر ترکیب دو تیم در آن بازی بدون تماشاگر می تواند خاطره انگیر باشد


پرسوپلیس: نیما نکیسا، محمد علی پیروانی، امیر موسوی نیا، منوچهر عبدالله‌نژاد، بهروز رهبری فرد، حسن شیر محمدی، محسن عاشوری (کاپیتان)، علی دایی، محمود کلهر، حسین عبدی، محمدرضا پیرهادی/  مربی: حمید درخشان

استقلال:‌ بهزاد غلامپور، جواد زرینچه (کاپیتان)، علی اکبریان، ‌هاشم سلطانی، مهدی پاشا‌زاده، محمد نوری، قاسم سیانکی (کورش تشت زر)، علی حاج اکبری، محمد جمال ندافی (ایمان عالمی)، محمدرضا مهرانپور، ادموند اختر/  مربی: نصرالله عبداللهی