تراكتور پرستاره یا پرحاشیه؟

اشكان هم ساز جدایی كوك كرد

تراكتور پرستاره یا پرحاشیه؟

اوضاع و احوال تراكتور چندان مساعد و قابل تعریف و تمجید نیست. این تیم البته به دیدارهایش در لیگ برتر ادامه می‌دهد و بعضا شرایط خوبی در این فصل داشت اما آینده سرخ‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته‌است. جنگ داخلی از مدتی قبل شروع شده و دلیل آن، داشتن بیشترین حد از قدرت است. حاشیه از در و دیوار باشگاه بالا می‌رود و شكاف عمیقی بین برخی بازیكنان با كادرفنی یا مدیران به‌وجودآمده تا حدی كه از هر سو، خبرهایی مبنی بر جدایی اكثر سرخ‌پوشان به گوش می‌رسد.
داستان از كجا شروع شد؟
تا قبل از تعطیلات لیگ به‌خاطر شیوع گسترده كرونا، تراكتور با درخشش بازیكنان و كادرفنی جوان خود، با سرعت زیادی به سمت موفقیت پیش می‌رفت و شانس قهرمانی داشت اما کرونا آنها را وارد حبابی از حواشی كرد. مدیران باشگاه مدام در مصاحبه‌های خود صحبت از كناره‌گیری از لیگ به زبان می‌آوردند و از مسؤولان فدراسیون فوتبال خواستار لغو بازی‌ها بودند. همین اعتراض‌ها، استرس تیم را افزایش داد و انگیزه‌ها را از بین برد تا در شروع دوباره لیگ، تراكتور را مثل یك تیم بیمار و پرحاشیه در فصل ببینیم.
 ماجرای مسعود   و   ساكت
بعد هم شایعه سرمربیگری مسعود شجاعی در تراكتور پیش‌آمد. مسعود در دو بازی یار ذخیره بود و مثل یك سرمربی به بازیكنان دستور تاكتیكی می‌داد. ساكت كه این شرایط را دید، برای حفظ جایگاه خود، چهار دستیار به كادرفنی اضافه كرد تا جا برای حضور مسعود در جمع مربیان (فصل آینده) تنگ شود. الهامی قرارداد خود با باشگاه را برای یك فصل دیگر تمدید كرد و از این رو، نمی‌خواهد به هیچ بهانه‌ای، جایگاه خود را از دست بدهد.
 مالك باشگاه كجاست؟
در این میان، خبرها حاكی از آن است كه زنوزی، مالك باشگاه تراكتور حتی در ایران هم حضور ندارد و در ایالت تاتارستان روسیه به‌سرمی‌برد تا امور بازرگانی خود را مدیریت كند. نمایندگان او در تبریز نیز نتوانسته‌اند در جمع‌كردن حواشی به اندازه كافی موفق باشند. غیبت طولانی‌مدت زنوزی، سر و صدای هواداران را درآورده و آنها در این فضای دشوار، درخواست دارند تا زنوزی به تبریز بازگردد. درخواست‌هایی كه بی‌پاسخ گذاشته شد.
 اشكان و احسان هم رفتنی هستند
فراموش نكنید كه احسان حاج‌صفی همین حالا از چند باشگاه داخلی و دو باشگاه یونانی پیشنهادهای فوق‌العاده‌ای دریافت كرده و شاید برای جدایی از تراكتور دلایل قانع‌كننده‌ای داشته‌باشد. همچنین شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این‌كه اشكان دژاگه به مالك باشگاه اعلام كرده دیگر توانایی ادامه فعالیت در فوتبال ایران و دوری از خانواده را ندارد و می‌خواهد برای ادامه فوتبالش به لیگ 2 آلمان برود.
 پیام جذاب مالك
 اما زنوزی، مالك باشگاه تراكتور در اوج این حواشی و مسائل جاری پیرامون كمپ سرخ‌ها، در پیام ویدئویی قول داد حواشی را مدیریت كرده و با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، یك تیم مدعی و قدرتمند را راهی مسابقات فصل آینده كند. او به هواداران وعده داد تراكتور فصل بیستم را قوی‌تر می‌بندد اما با توجه به شایعات گسترده‌ای كه وجود دارد، مشخص نیست چند درصد از ادعاهای زنوزی به حقیقت می‌پیوندد.
 انتظارات بزرگ و حواشی بزرگ
در میان تمام حواشی پیرامون باشگاه، هواداران تراكتور انتظارات بزرگی دارند. آنها كه بار دیگر شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده‌اند، امیدوارند كه ساكت الهامی برای تیم در لیگ برتر جایگاه شایسته‌ای بسازد و در جام حذفی، قهرمانی را به تیم تقدیم كند. البته این‌كه یك تراكتور بی‌حاشیه و پرستاره را در لیگ ببینند، برایشان از هر چیزی مهم‌تر است. باید دید فصل آینده، تراكتور چه سرنوشتی را تجربه می‌كند.