جنگ امیر  و جواد

لیگ‌برتر فوتبال وارد هفته سوم خود می‌شود

جنگ امیر و جواد

لیگ‌برتر به صورت فشرده در‌حال برگزاری است، در حالی که هنوز بیانیه‌نویسی‌ها و جنجال‌های هفته‌دوم آن ادامه دارد و از ساعت 16 و 10‌دقیقه امروز وارد هفته سوم خود می‌شود. امروز 4 بازی برگزار می‌شود. سایپا-نساجی از آن دست بازی‌هایی است که حتی اگر کرونا هم نبود، تماشاگر چندانی نداشت. آلومینیوم و مس هم اسم‌های جدیدی هستند برای لیگ و قرار است امروز به مصاف هم بروند. این بازی برای هر دو تیم لیگ یکی «دشت اول» محسوب می‌شود؛ چون تا الان فقط باخته‌اند و گل خورده‌اند؛ بدون حتی یک گل زده و یک امتیاز. اما دو بازی دیگر حساسیت بالایی دارد؛ گل‌گهر-فولاد در سیرجان و استقلال-ماشین‌سازی در تبریز

طبق تقویم لیگ‌برتر، هفته سوم با دیدار گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان شروع می‌شود، اما کیست که نداند این بازی در واقع سکانس دیگری است از جنگ بی‌پایان امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام. شعله اختلافات این دو، از 6 سال پیش زبانه کشید؛ زمانی که نکونام علیه قلعه‌نویی افشاگری کرد و گفت: از مربی که در رختکن به بازیکنان فحش می‌دهد، چه انتظاری دارید؟! بعد از آن هر دیداری که یک پایش امیر بود و پای دیگرش جواد، پر بود از حاشیه و جنجال. حالا باید منتظر حواشی تازه بود. امروز گل‌گهر صدرنشین در سیرجان میزبان فولادی است که هنوز از جنجال‌های بازی با استقلال رهایی پیدا نکرده.
قلعه‌نویی در‌باره بازی امروز گفته: بازی فولاد برای ما مثل همه بازی‌های دیگر است و هیچ حساسیتی ندارد. ما می‌خواهیم مثل دو بازی قبل نتیجه بگیریم. جواد نکونام هم گفته: ما دو روز است که تمرکزمان را گذاشته‌ایم روی بازی با گل‌گهر و سعی کردیم از حواشی بازی با استقلال کمی فاصله بگیریم. قطعا بازی سختی در خانه حریف داریم.  به حکم جدول، صدرنشین لیگ در پایان هفته سوم، از دل بازی سیرجان مشخص خواهد شد؛ یا گل‌گهر یا فولاد.
فکری، محکوم به برد
بعضی بازی‌ها را اگر ببری، یعنی کار خاصی نکرده‌ای، اما اگرنبری، دنیا روی سرت خراب می‌شود. بازی استقلال و ماشین‌سازی برای محمود فکری و تیمش از همین دست بازی‌های خطرناک است. بعد از آن شکست پرحاشیه مقابل فولاد در اهواز، حالا کمترین انتظار از تیم فکری این است که در ورزشگاه آزادی، مقابل ماشین‌سازی که از آخر، تیم سوم جدول است پیروز شود و با این برد به نوعی روی اتفاقات تلخ بازی با فولاد سرپوش بگذارد. فراموش نکنیم ماشین همان تیمی است که فصل گذشته رفت و برگشت استقلال را شکست داد! کاری که هیچ تیم دیگری نتوانست انجامش دهد.  استقلال-ماشین‌سازی از آن دست بازی‌های کلاسیک فوتبال ایران است که قدمتی 50‌ساله دارد. در این نیم قرن 26‌بار دو تیم مقابل هم صف‌آرایی کردند که 12 بار آبی‌ها برنده بودند و 5 بازی هم به سود سبزها خاتمه یافته است.

لیگ برتر
چهارشنبه ۵ آذر
گل‌گهر-فولاد/ ساعت: 16:10
داور: علی صفایی
  استقلال-ماشین‌سازی
ساعت: 16:15
داور: علی بای
سایپا-نساجی/ ساعت: 16:20
داور: مرتضی منصوریان
آلومینیوم اراک-مس رفسنجان
 ساعت: 16:30
داور: یاسر همرنگ
پنجشنبه ۶ آذر
شهر‌خودرو-صنعت‌نفت
ساعت: 15:45
داور: سیدعلی‌اصغر مومنی
ذوب‌آهن-پیکان/ ساعت: 16:20
داور: سیدرضا مهدوی
تراکتور -سپاهان/ ساعت: 16:30
داور: بیژن حیدری
نفت‌مسجدسلیمان-پرسپولیس
ساعت: 16:35
داور: اشکان خورشیدی