داداش‌های تیم‌ملی گل کاشتند

درخشش مهدی و سردار در قاره سبز و خوشحالی ایرانی‌ها

داداش‌های تیم‌ملی گل کاشتند

 سردار آزمون و مهدی طارمی، زوج فوق‌‌العاده خط حمله تیم‌ملی هستند. آنها به هم می‌گویند: «داداش». پشت این واژه برادر اما انگار یک رقابت زیرپوستی هم در جریان است.  طارمی در پرتغال گل می‌زند  و سردار در روسیه. آنها انگار تله‌پاتی دارند. مثلا سردار و مهدی روز آخر فصل گذشته لیگ روسیه و پرتغال گل زدند و هر دو آقای گل شدند. امسال هر چند اوضاع مثل فصل گذشته پیش نرفته اما خب، گهگاه پیش می‌آید که هر دو به یک اندازه خوش می‌درخشند. برای آنکه به اصل ماجرا برسید اتفاقات شنبه شب گذشته را به ذهن بیاورید.
 چه می کنه این سردار آزمون
بعد از یک ماه دوری از لیگ روسیه و انتقاد بعضی پیشکسوتان زنیت، سردار به خود آمد تا یک شب رویایی رقم بزند. او شنبه شب مقابل تیم اورال هت‌تریک کرد؛ اتفاقی که برای اولین‌بار در روسیه برایش رخ داد: «بله، تا به حال در روسیه سه گل در یک بازی رسمی نزده بودم. از این بابت خوشحال هستم.» او البته یک مکث می‌کند: «این را هم در نظر بگیرید که من مهاجم هستم و وظیفه دارم گلزنی کنم.
هر 5 گلی که در این مسابقه زدیم حاصل کار تیمی بود، نه من یا هر بازیکن دیگری.»
این یعنی سردار و بازیکنان زنیت، یکدل و متحد‌تر از هر زمان دیگری هستند؛ به ویژه بعد از داستان‌ها و جنجال‌های حاشیه‌ای که از فصل گذشته برای این تیم به وجود آمد. سردار بعد از این مسابقه به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. این هت‌تریک یک مزیت دیگر هم داشت.
او 9 گله شد تا به صدرجدول گلزنان لیگ روسیه برسد. حالا تصور کنید اگر او یک ماه از بازی‌ها دور نبود، الان چند گل زده بود؟
آزمون بعد از این اتفاق شیرین، اما پیام شیرین‌تری هم داشت؛ این‌که گل‌شان را به مبارزان از خود گذشته کرونا تقدیم می‌کند: «من این هت تریک را به پرستاران و پزشکان تقدیم می‌کنم که برای ریشه‌کن کردن کرونا مبارزه می‌کنند. آنها جان‌شان را برای مردم گذاشتند و در این روزها فراموش شده‌اند. امیدوارم با این سه گل دل آنها و مردم را شاد کرده باشم.»
 گل و پاس گل در پورتو
چند هزار کیلومتر دورتر از شهر زیبای سنت‌پترزبورگ، در پرتغال و شهر پورتو، اتفاق شیرین دیگری برای ایرانی‌ها رخ داد. بازیکنی که به قلب دفاع حریف زد تا سانتر ارسالی را با یک بغل پای زیبا و محکم تبدیل به گل کند، مهدی طارمی بود؛ مهاجم ایرانی. او در دیدار مقابل تولاندا یک گل زد، یک پاس گل داد و چندین موقعیت خوب خلق کرد تا عنوان بهترین بازیکن زمین را مال خود کند. پس از پایان این بازی، مسؤولان سریعا این جایزه را به او دادند. یک روز بعد هم مهدی به عنوان بازیکن هفته پورتو انتخاب شد تا ایرانی‌ها بیشتر ذوق کنند.
طارمی در این مسابقه 66 دقیقه بازی کرد و بار دیگر به کادر فنی پیام داد «من باید فیکس باشم.» در پایان مسابقه وقتی مهدی جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد به زبان انگلیسی گفت‌وگوی کوتاهی داشت. او اصلا به گلزنی خود اشاره نکرد چون انگار مثل سردار به یک هدف تیمی فکر می‌کرد: «در حالت کلی، ما خوب بازی کردیم. بدشانسی هم آوردیم زیرا می‌توانستیم بیشتر از اینها هم گل بزنیم.» او درباره اهمیت بازی‌های بعدی تیمش هم گفت: «تمام بازی‌ها برای ما
به مانند فینال است.»