چالش‌های بازی در نقش پوتین

شهروز دل‌افكار، نقش رئیس‌جمهوری روسیه را بازی كرد

چالش‌های بازی در نقش پوتین



شهروز دل‌افكار، از بازیگران جوان تئاتر كه به‌تازگی او را در سریال «قورباغه» دیدیم، در فیلم تئاتر «من ترامپ نیستم» به كارگردانی رضا خرم، نقش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را بازی كرد. این بازیگر در گفت‌و‌گویی از چالش‌های بازی در این نقش سخن گفت و عنوان كرد تسلط نداشتن به زبان انگلیسی، دست و پای بازیگران ما را برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی بسته است.
شهروز دل‌افكار درباره حضور خود در این اثر نمایشی به ایسنا گفت: بازی در این فیلم‌تئاتر چالش سختی برایم بود و به اندازه دو تئاتر از  من انرژی گرفت، چون سطح زبان انگلیسی‌ام نسبت به بازیگران دیگر پایین‌تر بود و به همین دلیل چندین برابر سعی كردم كه دیالوگ‌هایم را تمرین و حفظ كنم اما از همان اول، دیدن انرژی و جدیت كارگردان و دیگر اعضای گروه، مرا ترغیب كرد تا بازی در این نقش را تجربه كنم و به همین دلیل می‌توانم بگویم برایم تجربه‌ متفاوت و عجیبی بود.
او درباره دشواری‌های بازی به زبان انگلیسی توضیح داد: هر چند ترجمه‌ متن نمایشنامه را خوانده و شنیده بودیم و روی لهجه‌ زبان انگلیسی هم تمرین كرده بودیم، ولی این‌كه بخواهم با حس، نقشم را به زبان انگلیسی بازی كنم، برای بازیگری مثل من كه سطح زبان انگلیسی‌اش چندان خوب نبود و كمی جای ترس داشت. اما به هر حال به خاطر انرژی خوب اعضای گروه قبول كردم در این پروژه بازی كنم و البته حضور یك تیم كاربلد و خوش‌انرژی، برایم حال و تجربه‌ خوبی را رقم زد.
این بازیگر ادامه داد: البته حرف زدن به زبان انگلیسی چیز عجیبی نیست اما انتقال حس و حال نقش مهم بود و آكسان‌گذاری‌ها هم در این زمینه خیلی اهمیت داشت، چراكه لازم بود این لهجه‌ به زبان روسی نزدیك شود. انجام همه‌ این كارها سخت ولی چالش‌برانگیز و جذاب بود و امیدوارم به‌خوبی از عهده‌اش برآمده باشم.
دل‌افكار درباره بازی كردن در نقشی كه ما به ازای بیرونی دارد، توضیح داد: برای نزدیك شدن به نقش پوتین هم خودم جست‌وجوهایی كردم و مطالعاتی را انجام دادم و هم بچه‌های گروه به من كمك كردند. از آنجا كه شخصیت پوتین مابه‌ازای بیرونی دارد، بر رفتار او متمركز شدم و به حركات دست و سر و نیز نوع صحبت كردنش و حتی سخنرانی به زبان انگلیسی او خیلی دقت و توجه كرده و سعی كردم هنگام بازی در این نقش به سمت نوع بیان و گفتار و لهجه‌ شخصیت پوتین نزدیك شوم و زیاد به بی‌راهه نروم. می‌توانم بگویم كه حالت حركات چشم و صورت و حرف ‌زدن پوتین خیلی به بازی من در این نقش كمك كرد.
فیلم تئاتر من ترامپ نیستم این روزها به زبان انگلیسی از ویدئو پرایم وب‌سایت آمازون در حال پخش است.