متین برادر جیلنهال شد

متین برادر جیلنهال شد

با پیوستن یحیی عبدل‌متین به جمع همكاران درام دلهره‌آور «آمبولانس» و ورود به سال جدید میلادی، كلید فیلمبرداری این فیلم زده می‌شود. قبل از این جیك جیلنهال برای بازی در نقش اصلی فیلم انتخاب شده بود. آمبولانس نسخه دوباره‌سازی شده و انگلیسی‌زبان یك فیلم موفق هلندی است كه سال 2005 اكران عمومی شد. شرکت یونیورسال تهیه‌کننده فیلم و مایكل بی کارگردانش است.
جیلنهال در داستان فیلم، سارقی است كه هنگام فرار از دست ماموران پلیس مجبور به سرقت یك آمبولانس می‌شود. مشكلات از آنجایی شروع می‌شود كه بیماری داخل آمبولانس در حال حركت و فرار حضور دارد كه در آستانه مرگ است و سریعا باید به بخش اورژانس بیمارستان منتقل شود. تصمیمی كه او می‌گیرد، ماجراهای شگفت‌انگیز بعدی فیلم را خلق می‌کند. متین نقش برادر ناتنی جیلنهال را در این فیلم بازی می‌کند. او كه نقطه نظراتی متفاوت از برادر بزرگ‌تر خود دارد، بر تنش ماجرا می‌افزاید.
رسانه‌های گروهی با اشاره به كار جدید جیلنهال، می‌گویند او تمام وقت خود را اختصاص به بازی در گونه موفق و پربیننده اكشن داده است. جیلنهال سال قبل با ایفای نقش منفی قسمت تازه مجموعه اكشن و ابرقهرمانانه «اسپایدرمن/ مرد عنكبوتی»، چهره تازه‌ای از خودش به نمایش گذاشت. موفقیت او در ایفای نقش تا آن حد خوب بود كه رسانه‌ها به سازندگان مرد‌عنكبوتی پیشنهاد تولید اسپین آفی بر آن دادند تا جیلنهال نقش شخصیت محوری این فیلم جدید را بازی كند.
مایكل بی‌ از فیلمنامه آمبولانس به‌عنوان اثری یاد می‌کند كه یادآور اكشن‌های موفق و پربیننده دهه‌90 میلادی است و عقیده دارد با آن، جیلنهال تبدیل به قهرمان اكشن جدید گونه پربیننده اكشن خواهد شد. قرار است كل صحنه‌های آمبولانس در نقاط مختلف شهر لس‌آنجلس فیلمبرداری شود./ موویز