هشدار کرونایی صدراعظم آلمان

هشدار کرونایی صدراعظم آلمان


آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با اعلام سرعت ‌گرفتن واکسیناسیون کرونا در این کشور، نسبت به جهش‌های این ویروس و افزایش خطر گسترش آن هشدار داد. مارکوس زودر، رهبر حزب سوسیال‌ مسیحی آلمان نیز خواستار ادامه محدودیت‌ها شد.
به گزارش دویچه‌وله، صدراعظم آلمان اطمینان خاطر داد که واکسیناسیون کرونا در این کشور علی‌رغم شروع کند آن شتاب خواهد گرفت. آنگلا مرکل در پیامی ویدئویی با اشاره به این که تا کنون چندصدهزار نفر در آلمان واکسینه شده‌اند، گفت که هر روز تعداد بیشتری واکسینه خواهند شد و سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا خواهد کرد .مرکل گفت: «ما در آلمان به اندازه کافی واکسن خواهیم داشت و هر ماه بر توانایی واکسیناسیون ما افزوده خواهد شد».
او بر ضرورت اقدام مشترک اروپا برای تهیه واکسن کرونا تأکید کرد و گفت: «هیچ کشوری علیه ویروسی که همه ما را درگیر کرده نمی‌تواند به تنهایی پیروز شود. آلمان هم از این قاعده مستثنی نیست و تنها زمانی علیه این ویروس ایمن می‌شود که دوستان و همسایگانش نیز ایمن شده باشند.»
 آنگلا مرکل همگان را به شکیبایی و تحمل محدودیت‌ها فراخواند: «جایی که این ویروس شدیدا امکان گسترش دارد و شاخص سرایت‌پذیری آن بالای ۲۰۰ است شعاع حرکت همه افراد باید محدود شود. این سخت است، من می‌دانم، اما رعایت آن به‌شدت ضروری است.»