رسانه ملی  باید در فضای مجازی  فعال باشد

رئیس رسانه ملی در نشست ویدئو كنفرانسی با مدیران کل مراکز استانی سازمان:

رسانه ملی باید در فضای مجازی فعال باشد

دكتر علی عسكری در ویدئو كنفرانس با مدیران كل مراكز استانی رسانه ملی تأكید كرد: مردم ما باید بازیگری آمریكا را در این برهه از زمان خوب بشناسند؛ رسانه ملی باید مردم را در این زمینه آگاه كند.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رئیس رسانه ملی در ارتباط ویدئو كنفرانسی با مدیران كل مراكز كه به‌منظور تشریح اقدامات معاونت امور استان‌ها و شبكه‌های استانی در سال جاری، برقرار شد، با قدردانی از تلاش شبكه‌های استانی در مقاطع حساس یك سال گذشته، از زمان شهادت سردار سلیمانی تا برگزاری انتخابات، شیوع بیماری كرونا و شرایط ویژه كشور، خصوصاً در مناسبت‌ها و رویدادهای مهم دیگر قدردانی كرد و گفت: هنگام شیوع بیماری كرونا و از زمانی كه قرار شد مردم در خانه بمانند، وظیفه سنگینی بر دوش رسانه ملی برای آگاهی‌بخشی و اقناع مردم قرار گرفت.
وی افزود: دشمن در این اوضاع تلاش كرد با القای قحطی و به هم ریختن آرامش مردم، ناامنی در كشور ایجاد كند تا مثل كشورهای دیگر مردم به فروشگاه‌ها هجوم ببرند، اما رسانه ملی توانست با تهیه گزارش از انبارهای كشور و پخش تبلیغات اجناس فروشگاه‌ها به مردم اطمینان دهد كه در این زمینه كشور مشكلی ندارد و توطئه آنها خنثی شد.
 دكتر علی عسكری با اشاره به راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی ایران بلافاصله پس از تعطیل اعلام شدن مدارس گفت: رسانه ملی در مدت كوتاهی توانست خلأ به وجود آمده ناشی از تعطیلی مدارس را پر كند و این با تلاش همكاران شبكه آموزش و دیگر شبكه‌ها میسر شد و تاكنون ادامه دارد.
وی سپس با اشاره به آموزش‌های رسانه ملی در زمینه پزشكی، خودكنترلی و سبك زندگی، گفت: از زمان آغاز بیماری كرونا تاكنون رسانه ملی توانسته است نقش مؤثری در كنترل بیماری داشته باشد؛ این تأثیر در مناسبت‌هایی مثل روز طبیعت، ترغیب مردم به ساخت ماسك در خانه و تشویق كارخانه‌های تولید وسایل بهداشتی به تولید محلول ضدعفونی به‌خوبی مشخص بود.
نقش رسانه ملی  در کنترل کرونا
رئیس رسانه ملی تغییر در رفتار اجتماعی را در شرایطی مثل همه‌گیری بیماری‌هایی كه درمان مشخصی ندارند، از كاركردهای رسانه‌های عمومی دانست و گفت: نقش رسانه‌های عمومی در كنترل اپیدمی‌ها قابل تحقیق و جهانی است؛ رسانه‌ای در این شرایط بهتر می‌تواند اثرگذار باشد كه همراه دولت و قوای حاكمیتی باشد تا با هماهنگی بتوانند اوضاع را تحت كنترل درآورند. وی با اشاره به این‌كه آمریكا با همه زیرساخت‌های اقتصادی در این اوضاع روزی 4000 كشته بر اثر كرونا دارد، گفت: ترامپ اكنون بیش از 3000 میلیارد كسری بودجه دارد، اما ما در ایران در شرایط نابرابر تحریم توانسته‌ایم بدون كمبودی در زمینه بهداشت و درمان، آمار بیماری را كاهش دهیم و این نشان‌دهنده عزم مردم ایران و رسانه ملی كه جزئی از این مردم است، برای عبور از چنین شرایط سختی است.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به عملكرد رسانه ملی در مناسبت‌هایی چون سالگرد ارتحال امام (ره)، محرم، رمضان و شب‌های قدر و اربعین، از تشییع باشكوه سردار سلیمانی یاد كرد و گفت: نمایش این حضور مردم وظیفه‌ای بود كه ما باید زینب‌وار برای مردم دنیا روایت و صحنه‌های تاریخی بی‌نظیر این حماسه را ثبت و ضبط می‌كردیم كه الحمدلله با تمام وجود و با تلاش همكارانم، این كار را انجام دادیم.
وی افزود: در همه این مقاطع حساس زمانی كه مردم باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌كردند، رسانه ملی در كف این میدان برای انجام‌وظیفه خود پای كار بود و ما همكارانی را هم در این مسیر از دست دادیم كه خالصانه تا آخرین لحظه تلاش كردند.
رئیس رسانه ملی سپس با قدردانی از مدیران ستادی و مدیران كل و كاركنان مراكز صداوسیما در سراسر كشور گفت: صداوسیما در این مدت كار شجاعانه‌ای انجام داد و موفق شد؛ من از همه بخش‌ها در معاونت امور استان‌ها تشكر می‌كنم كه در تمام این لحظات هم‌پای دیگر بخش‌های سازمان در میدان تلاش و كار بودند.
وی با اشاره به این‌كه رسانه ملی هم در سطح ملی و با شبكه‌های سراسری و هم از نمایی نزدیك‌‌تر با همان لهجه و رسوم مردم هر منطقه با شبكه‌های استانی خود با مردم سخن می‌گوید، گفت: رسانه‌های استانی با نحوه ادراكات اهالی هر استان، فرهنگ، سلوك و سوابق تاریخی آنها عجین می‌شوند و تأثیرشان بر مردم بیشتر می‌شود.
حضور فعالانه رسانه ملی
در فضای مجازی
دكتر علی عسكری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در سخنرانی تلویزیونی سالروز قیام مردم قم در 19 دی امسال گفت: هركدام از احزاب آمریكایی راهی را برای دشمنی با ما برمی‌گزینند و یكی از سیاست‌های حزب دموكرات آمریكا كه پس از جمهوریخواهان روی كار می‌آیند، ایجاد منازعات قومیتی و مذهبی در بین مردم منطقه است و آنها در زمینه جنگ نرم تبحر خاصی دارند.
وی با اشاره به توان بالای نظامی‌كشور گفت: تحركات اخیر آمریكا در منطقه، نه برای ترساندن ما كه از سر انفعال بود و ما بیش از هر زمان دیگری از قدرت در منطقه برخورداریم. این را خود آمریكایی‌ها با واسطه‌های مختلف پیغام می‌دادند كه ما نگران حملات احتمالی شما در سالگرد شهادت شهید سلیمانی هستیم و برای همین تحركاتی داریم.
دكتر علی عسكری در پایان با بیان این‌كه مردم باید بازیگری آمریكا را خوب بشناسند و رسانه ملی در این زمینه باید مردم را اقناع كند، گفت: رسانه ملی در فضای مجازی كه عرصه تاخت‌وتاز دشمن است نیز باید فعالانه عمل كند و در آگاهی بخشی كوشا باشد. در این نشست همچنین مدیران كل مراكز مختلف گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه دادند.
پخش 132 هزار و 981 دقیقه از آثار مراكز، از شبكه‌های سراسری با وجود محدودیت‌های كرونایی، ایجاد بانك اطلاعات هنرمندان استانی و محلی با هدف سیاست‌گذاری مؤثرتر برای بهره‌مندی از ظرفیت نیروهای هنری مراكز، انعقاد تفاهم‌نامه با سایر دستگاه‌ها برای تولیدات در ساختارهای مختلف (نظیر تفاهم با معاونت فرهنگی سپاه و نیروی دریایی سپاه برای سریال مردان نادر و استانداران قزوین و یزد برای ساخت سریال‌های شهید لشکری و سریال شب كویر و شیخ شهید)، افزایش ۳ درصدی میزان مخاطب در شبكه‌های تلویزیونی، برنامه‌ریزی برای تولید ۴۰۰ مستند تا پایان 1401 با تهیه كتاب سند مفهومی تولیدات مركز سیمای استان‌ها، تولید و پخش مسابقه‌ها، ازجمله مواردی بود كه در گزارش عملكرد بخش‌های مختلف این معاونت ارائه شد.