نسخه Pdf

  مولان

  مولان

امیرعلی حبیبی

همیشه یه سری دختر و پسر هستن که تو کمبود امکانات گل می‌کارن و به قول معروف تو سختی‌ها از خودشون الماس میسازن (هر چند که ستاره شدن بیشتر بهشون میاد) کسایی که چشمشون رو، روی بی‌عدالتی‌ها و کم‌توجهی‌ها بستن و برای خواسته و رویایی که بهش اعتقاد دارن کفش آهنی پاشون کردن.
همه این مقدمه‌چینی‌ها رو کردم که شمارو با «مولان» آشنا کنم. دختری که سال1377 انیمیشنش اومد بیرون؛ گرچه خیلی تر و تازه‌تر به نظر میاد. اما همین امسال والت دیزنی پیکچر لایو اکشنش رو تولید کرد و همه بر و بچ فیلم‌باز و انیمیشن‌بازمون رو شگفت زده کرد.
مولان مثل جومونگ خودمون (آخه ما بیشتر از دیو سپید و رستم جومونگ رو می‌شناسیم!) توی یه افسانه زندگی می‌کنه. البته مولان خانوم ما توی یک افسانه فولکلور چینی زندگی می‌کرده و وقتی چنگیز‌خان مغول به چین حمله‌می‌کنه، مولان با یک اژدهای کوچولو موچولو به جای پدر پیرش میره جنگ، البته چون اون موقع‌ها به خانوم‌ها اجازه شرکت توی جنگ رو نمی‌دادن مولان یاد گرفت مثل یک مرد رفتار کنه، مولان بنده خدا داداش نداشت که بره سربازی ولی قانون، قانون بود و از هر خونه یک نفر باید می‌رفت جنگ، البته پدرش هم پیر و فرتوت بودو خلاصه که دیگه نگم، وقت کردید حتما ببینیدش.
ضمیمه قاب کوچک