جورج کلونی در تدارک یک کار تلویزیونی تازه

سفر فضایی بازیگر به آینده‌ای دور

جورج کلونی در تدارک یک کار تلویزیونی تازه




جورج کلونی و شرکت مستقل فیلمسازی‌اش اسموک هاوس، تهیه‌کننده پروژه‌ای هستند که به احتمال بسیار زیاد با بازی کلونی در نقش اصلی با وارد مرحله تولید خواهد شد. با این اثر، کلونی هم تعدادی دیگر از هنرمندان هالیوودی راهی آینده (و البته قاب کوچک) می‌شود. بازیگر مطرح سینما که دستی هم در کارگردانی دارد، به‌دنبال اقتباسی سینمایی از قهرمان پاپ کلاسیک دهه 80 میلادی باک راجرز است. او مجموعه‌اش را با همکاری شرکت لجندری پیکچرز تهیه می‌کند.
براساس شنیده‌ها این مجموعه فقط در یک فصل تولید می‌شود و تعداد اپیزودهایش هم زیاد نیست. شنیده‌ها حکایت از 7 قسمتی بودن این اکشن درام ماجراجویانه آینده‌نگرانه می‌کند. برایان کی ون، مسؤول نگارش فیلمنامه است و خبر می‌رسد که کلونی و لجندری پیکچرز برنامه‌های متنوعی برای شخصیت باک راجرز دارند و در کنار مجموعه تلویزیونی، یک فیلم سینمایی هم تهیه خواهد شد و یک مجموعه کارتونی مجزا هم، شخصیت راجرز را با صدای کلونی به علاقه‌مندان ارائه خواهد کرد. فعلا نامی برای مجموعه تلویزیونی (که زودتر از بقیه کار تولیدش آغاز می‌شود) انتخاب نشده و با نام موقت «راجرز» شناخته و معرفی می‌شود. شخصیت راجرز اولین‌بار در سال 1928 و در دل داستانی مصور به نام «آرماگدن 2419» روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها ظاهر شد. مجله کودکانه امیزینگ استوریز این داستان را چاپ کرد. فیلیپ فرانسیس نولان، نویسنده و خالق این شخصیت، داستان مردی را به تصویر می‌کشد که در یک معدن زغال‌سنگ گیر می‌افتد و ناگهان سر از یک دنیای کارتونی و ریپ ون وینکل گونه درمی‌آورد. مرد بعد از بیدار شدن متوجه می‌شود حدود 500 سال به جلو حرکت کرده و در آینده‌ای بسیار دور قرار دارد. در جریان نبرد سنگین چند گروه محلی با یکدیگر، پای او هم وسط کشیده می‌شود و مرد مجبور به موضعگیری و شرکت در درگیری‌هاست. شخصیت راجرز در سال 1929 به صورت یک مجموعه کتاب مصور درآمد و محبوبیت زیادی بین کودکان و نوجوانان پیدا کرد. مدتی بعد انواع و اقسام بازی‌های راجرز سر از بازار درآورد و نمایش‌های رادیویی آن از راه رسید. یک مجموعه فیلم سینمایی هم با بازی باستر کراب در نقش راجرز تولید و اکران عمومی شد. آخرین حضور تصویری شخصیت راجرز به دهه‌70 میلادی برمی‌گردد. در آن زمان، شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی مجموعه‌ای زنده با نام «باک راجرز» تولید و پخش کرد. گیل ژرارد نقش شخصیت محوری ماجراهای این اکشن علمی ـ تخیلی را بازی کرد.
جورج کلونی بعد از مطالعه چند داستان باک راجرز که توسط دوست همکارش گرانت هسلاو به دستش رسید، علاقه‌مند به تولید کار تصویری جدیدی از این چهره محبوب دنیای مضحک قلمی شد. او در حالی قرار است سفری علمی ـ تخیلی به آینده‌ای دور داشته باشد، که تازه‌ترین ساخته سینمایی‌اش «آسمان نیمه‌شب» هم حال و هوایی علمی ـ تخیلی دارد. فیلم که ماه دسامبر از شبکه نتفلیکس روی اینترنت قرار گرفت، کلونی را در مقام کارگردان و بازیگر دارد و از امیدهای اصلی اسکار پیش رو به حساب می‌آید./ هالیوود ریپورتر