رادیو فرهنگ و رسالت معرفی كتاب خوب

رادیو فرهنگ و رسالت معرفی كتاب خوب

 در آیین كتاب رادیو فرهنگ، علیرضا حبیبی، مدیر شبكه رادیویی فرهنگ توضیح داد: یكی از حوزه‌های مهم و راهبردی فرهنگ هر ملت از دریچه كتاب است. كتاب هم منبع مطالعه و هم بیانگر سرنوشت ملت‌هاست. وظیفه رسانه و اهل ادب و كتاب است كه هم برای تامین و هم معرفی كتاب‌های خوب تلاش كنند و كتاب‌هایی معرفی شود كه گروه‌های سنی مختلف از كودك و نوجوان تا دانشجویان محتوای خوب را از این مشرب دانایی بردارند.
دكتر سعید كرمی، مدیرعامل انتشارات سروش در این مراسم در خصوص كتاب فلسفه انقلاب اسلامی گفت: مجموعه سه‌جلدی «فلسفه انقلاب اسلامی در ایران» تالیف حمید مولانا مجموعه‌ای از دانش در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا با انقلاب اسلامی درخارج از ایران و اندیشكده‌ها و مدارس دانشگاهی خارج ازكشور آشنا شود و این كه مقوله اسلامی را چطور تحلیل كرده و چطور به مسائل انقلاب نگاه ‌كند.
مدیرعامل انتشارات سروش افزود: این اثر در سه حوزه ساختارهای محیطی، رفتارهای انقلاب حوزه و عملكرد انقلاب است. جلد اول این مجموعه با عنوان «فلسفه انقلاب اسلامی در ایران، مبانی نظری و ریشه‌های پیدایش انقلاب اسلامی» در چهار فصل ریشه‌ها و عوامل پیدایش انقلاب اسلامی، مبانی نظری و نظریه‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی‌(ره) و گفتمان انقلاب اسلامی و نقش مردم و احزاب سیاسی در شكل‌گیری ساختار انقلاب اسلامی تنظیم شده است. در جلد دوم این مجموعه نیز با عنوان «فلسفه انقلاب اسلامی در ایران، انقلاب اسلامی و آرمان وحدت انقلاب اسلامی» به این مساله اشاره شده است.
در این مراسم پیام ضبط شده‌ای از پروفسور مولانا نیز درباره كتاب گفتمان انقلاب اسلامی پخش شد.
پروفسور حمید مولانا در این پیام بیان كرد: در حوزه روابط بین‌الملل كتاب فلسفه انقلاب اسلامی به همت كوشش انتشارات سروش چاپ شده است تا نشان دهد انقلاب اسلامی برای چه اهداف و آرمانی بوده است.امتیاز این انقلاب با انقلاب‌های دیگر و هدف انقلاب اسلامی ایران و این‌كه تا چه اندازه به این هدف نزدیك شده موضوعاتی است كه در این مجموعه به آن توجه شده است.
در ادامه نیز محمدعلی مرادیان ،معاون مجمع ناشران انقلاب اسلامی ایران روند صنعت نشر بعد از انقلاب را روندی رو به رشد عنوان كرد و گفت: سال 56 ما 296 عنوان كتاب داشتیم، اما امروز در جایگاهی هستیم كه صدهزار عنوان جدید در سال كتاب چاپ و منتشر می‌شود و آمار رشد محتوا بعد از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد سهم شهرستان‌ها در
سال‌های  56 و57، 20 عنوان در سال بوده و امروز 30 هزار عنوان كتاب منتشر می‌شود.
محمدرضا شریفی خبوشان ، مدرس ادبیات فارسی، نویسنده و شاعری كه بابت رمان بی‌كتابی جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش ادبیات و نثر معاصر در دوره سی و‌پنجم را به دست آورد در سخنانی گفت: كلاه پوستی‌ها رمانی با حال و هوای انقلاب درباره آیت‌ا... اسدا... مدنی است. كتاب بر پایه گزارش‌های ساواك نوشته شده و نام كتاب به علت مبارزه آیت‌ا... مدنی با نوع پوشش پهلوی كلاه پوستی‌ها نام گرفته است. این اثر روایتی داستان‌گونه از زندگی و مبارزات شهید محراب آیت‌ا... اسدا... مدنی در آستانه پیروزی انقلاب است.
همچنین در آیین كتاب رادیو فرهنگ دكتر عابد اكبری
- نویسنده و ناشر كتاب ارزشمند «مفهوم شناسی نفوذ»- گفت: این كتاب با در نظر گرفتن معناشناسی مفهوم نفوذ، نفوذ سیاسی، نفوذ فرهنگی، نفوذ نظامی - امنیتی و نفوذ اقتصادی مقالاتی از پژوهشگران و متخصصان این موضوع با آگاهی كامل از اهمیت و ضرورت آن در شرایط فعلی كشور كه به عنوان یك پیچ تاریخی تلقی می‌شود، گردآوری شده است. تنوع موضوعات مقالات گردآوری شده در این مجموعه نشان‌دهنده گستره موضوعی نفوذ و ضرورت بررسی دقیق مفهومی آن است.