تلخ‌ترین پیروزی ســرخ‌ها

پرسپولیس دست‌پر از تبریز برگشت

تلخ‌ترین پیروزی ســرخ‌ها

 از آخرین باری که پرسپولیس به یاد درگذشت یکی از بازیکنان و بزرگانش با لباس سیاه وارد زمین شده بود، حدود سه سالی می‌گذشت، اما با درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان این تیم در دو هفته متوالی با لباس مشکی وارد زمین شد. گرچه شاگردان یحیی گل‌محمدی توانستند در هر دو بازی پیروز از زمین بیرون بیایند، اما مصاحبه سرمربی و بازیکنان پرسپولیس بعد از هر دو بازی به خوبی نشان می‌دهد این تیم چندان از لحاظ روحی حال و اوضاع مناسبی ندارد.  با این وجود پرسپولیس در دیدار این هفته خود مقابل تراکتور بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و هوادارانش را  به روزهای درخشان همچون چند سال گذشته امیدوار کرد. آمار به جا مانده از بازی تبریز به‌خوبی نشان می‌دهد شاگردان گل‌محمدی در هر زمینه‌ای عملکرد خوبی داشته‌‌اند. اولین مورد مربوط به خلق موقعیت بازیکنان پرسپولیس روی دروازه تیم تبریزی بود. به گزارش متریکا، پرسپولیسی‌ها در بازی عصر روز پنجشنبه 9 موقعیت مسلم گلزنی ایجاد کردند که همین باعث ثبت رکوردی جدید در لیگ‌برتر امسال شد. پیش از این، بیشترین خلق موقعیت مربوط به بازی دربی تهران بود که آنجا هم قرمزها توانسته بودند هشت موقعیت مسلم گلزنی ایجاد کنند.
از طرف دیگر، با این پیروزی، چند آمار مثبت برای پرسپولیس و مربی‌اش ثبت شد. این برای اولین‌بار در لیگ‌برتر امسال است که پرسپولیس در دو بازی متوالی پیروز از زمین خارج می‌شود. از طرف دیگر، پیش از این بازی قرمزهای تهران یکی از بدترین عملکردها را در بازی‌های خارج از خانه داشتند. در واقع برد روز پنجشنبه اولین پیروزی خارج از خانه این تیم بود. نکته جالبی که در بازی این هفته هم تکرار شد، نحوه گل‌زدن پرسپولیس در تبریز است. پرسپولیس در
9 فصل اخیر توانسته 6 گل در تبریز به تراکتور بزند که همه آنها از روی ضربه آزاد بوده است.  این برد برای یحیی گل‌محمدی هم اهمیت فراوانی داشت و توانست به روند بدش در تبریز پایان بدهد. گل‌محمدی تا قبل از بازی روز پنجشنبه، 13‌بار با تیم‌های مختلف مقابل تراکتور قرار گرفته بود و هرگز نتوانسته بود در تبریز پیروز از زمین خارج شود. گل سید‌جلال حسینی باعث شد او سومین پیروزی‌اش مقابل تیم تبریزی را به دست آورد. از طرف دیگر، کاپیتان پرسپولیس با این گل و با 39 سال و یک روز، ‌مسن‌ترین گلزن تاریخ پرسپولیس در لیگ‌برتر شد.
 اعتراض هواداران تراکتور
باخت تراکتور مقابل پرسپولیس موجب شد تا کلکسیون آمار منفی این فصل تیم تبریزی کامل‌تر شود. این سومین باخت پیاپی تراکتور در تبریز در لیگ بیستم بود و برای اولین‌بار در تاریخ لیگ‌برتر است که این تیم چنین رکورد منفی را از خودش به جا می‌گذارد. از طرف دیگر، در سال‌های گذشته یکی از نقاط قوت تراکتور، خط حمله پرقدرت این تیم در خانه‌اش بود. اما حالا با 4 گل زده در تبریز، ضعیف‌ترین عملکرد را از این حیث بین تمام تیم‌ها در بازی‌های خانگی دارد.  همین مساله باعث شده تا صدای اعتراض هواداران تراکتور بیش از همیشه بلند شود. در همین راستا، روز گذشته تعدادی از هواداران این تیم مقابل دفتر این باشگاه در ورزشگاه بنیان‌دیزل تجمع و به شرایط تیم اعتراض کردند. این هواداران با سر دادن شعارهایی نسبت به وضعیت سرمربیگری تراکتور و عملکرد مدیریتی محمدرضا زنوزی مالک باشگاه انتقادهایی را مطرح کرده و خواستار فراهم شدن راهکارهایی برای برون رفت تیم از وضعیت فعلی شدند. آنها همچنین بر لزوم تقویت تیم و انتخاب یک سرمربی به جای مسعود شجاعی تاکید داشتند.


 گل‌محمدی: می‌توانستیم با گل‌های بیشتری ببریم
یحیی گل‌محمدی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش، در کنفرانس خبری بعد از بازی اعلام کرد که این برد را به علی انصاریان تقدیم می‌کند. در ادامه مهمترین حرف‌های سرمربی پرسپولیس را می‌خوانیم:
تراکتور همیشه جزو تیم‌های خوب لیگ بوده و بازی جلوی این تیم همیشه سخت است ولی امروز بچه‌ها با تمرکز بازی کردند. می‌توانستیم بازی را با گل‌های بیشتری ببریم. یکی از بازی‌های خوب ما تا اینجا بود و این برد را به هواداران تبریک می‌گویم.
همیشه گفته‌ام بازیکنان باعث افتخار هواداران هستند. با تمام مشکلاتی که داشتند و دارند کار را با قدرت جلو می‌برند و از تمام مشکلات عبور می‌کنند.
یکی از کارهای خوبی که امروز شاهد بودیم، حفظ توپ خوب در زمین حریف بود و توانستیم در خیلی از لحظات با تعویض بازی، جریان بازی را در اختیار بگیریم. به همان اندازه هم موقعیت نصیب‌مان شد. تعویض خیلی خوبی هم انجام دادیم و توانستیم بازی را مدیریت کنیم و می‌توانستیم بر تعداد گل‌ها هم اضافه کنیم.


همه به یاد انصاریان
نقطه مشترک تمام بازی‌های این هفته لیگ‌برتر، ادای احترام به علی انصاریان بود. در بازی تراکتور و پرسپولیس علاوه بر یک دقیقه سکوت، دو تیم در اقدامی قابل توجه، عکس تیمی خود را به یاد علی انصاریان ثبت کردند. بعد از گلزنی بازیکنان پرسپولیس نیز با نشان دادن عدد هشت، یاد انصاریان را زنده کردند. در دیگر بازی روز پنجشنبه هم مس رفسنجان برای ادای احترام به انصاریان، با لباس مشکی وارد زمین شد.  این مساله در دیگر بازی‌های این هفته لیگ هم مشهود بود. در بازی روز گذشته پیکان و ماشین‌سازی هم فرزاد حاتمی بعد از زدن گل دوم پیکان، با نشان دادن عدد هشت، این گل را به علی انصاریان تقدیم کرد. دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن هم دربی روز گذشته شهر اصفهان را با یک دقیقه سکوت به یاد انصاریان شروع کردند.   در آخرین بازی این هفته هم استقلالی‌ها علاوه بر طرح موزاییکی به یاد علی انصاریان روی سکوهای ورزشگاه آزادی، با لباس‌هایی مقابل نساجی بازی کردند که پشت همه آنها نام انصاریان نوشته شده بود.