هواداری کرده‌ام ولی توهین نه!

گپ کوتاه با مجید یحیایی مجری در انتهای الوند

هواداری کرده‌ام ولی توهین نه!


سال‌ها تجربه اجرا و گزارشگری رادیو را در کارنامه کاری‌اش دارد، چند اجرا در تلویزیون داشته و حالا اولین تجربه اجرای زنده و برنامه تلویزیونی‌اش را می‌گذراند. مجید یحیایی، مجری این روزهای برنامه «در انتهای الوند» در گفت‌وگو با جام‌جم از شرایط این روزهایش گفت. روزهایی که به سبب اجرای ورزشی نامش حسابی بر سر زبان‌ها افتاده است.
 شما تجربه اولین اجرای زنده صبحگاهی در تلویزیون را می‌گذرانید. سخت بود؟
 من قبلا هم در تلویزیون اجرا داشته‌ام ولی برنامه زنده روتین نداشتم و این اولین تجربه من است. طبعا بسیار کار سختی بود و به نظرم هرکسی که در کار اجراست، این استرس را دارد ولی مهم این است که آن را کنترل کنی و استرس باعث نشود لطمه‌ای به کار تو وارد شود.
یقینا تجربه رادیویی من بسیار به کارم آمد. یعنی تجربه اجرا، بازیگری و گزارشگری‌ام در رادیو بسیار به من کمک کرد تا زودتر با شرایط هماهنگ شوم و خدا را بابت این اتفاق شکر می‌کنم. در کل اجرای رادیویی و تلویزیونی با هم کاملا متفاوت است ولی من هر دو را دوست دارم. اجرا در تلویزیون بازخورد بهتری دارد ولی نسبت به رادیو خیلی سخت‌تر است. با این حال رادیو همیشه خانه اول من است.

 اجرای در انتهای الوند و حضور در کنار نجمه جودکی و حامد مهربانی چطور بود؟
در انتهای الوند اتفاق مهمی در زندگی من است. من شانس این را داشتم که در برنامه صبحگاهی حضور داشته باشم. زمانی که بسیاری از افراد شاخص در اجرا، برنامه‌های مهمی در شبکه‌های مختلف داشته‌ و دارند. «در انتهای الوند» به من کمک کرد بتوانم اجرای زنده تلویزیونی را شروع کنم که باید از مدیران شبکه دو و تهیه‌کننده برنامه تشکر کنم. اجرای سه‌نفره در کنار نجمه جودکی و حامد مهربانی باعث شد روز به روز بهتر شویم و از تجارب هم استفاده کنیم. البته الان دیگر اجرای سه‌نفره نداریم، من و حامد با هم هستیم و خانم جودکی بخش خودشان را اجرا می‌کنند ولی دوست دارم دوباره این اتفاق بیفتد. به‌هرحال در انتهای الوند همیشه جایگاه ویژه‌ای در زندگی‌ام خواهد داشت.
 این روزها به سبب اجرای ورزشی مورد توجه قرار گرفته‌اید و البته فحش هم خورده‌اید! تجربه اجرای ورزشی چطور بود؟
ببینید، من مجری ورزشی نیستم و دوست هم ندارم که مجری ورزشی باشم. در برنامه قسمت‌های دیگری را هم اجرا می‌کنم ولی چون ورزش مخاطب بیشتری دارد، بیشتر وایرال می‌شود. بله، من بسیار فحش خوردم و در اوایل کار حتی ناراحت شدم، یعنی فکر نمی‌کردم که چنین بازخوردی بگیرم ولی به‌مرور به آن عادت کردم.
نمی‌فهمم چرا یک مجری نباید بگوید که طرفدار چه تیمی است! ما می‌توانیم هوادار تیمی باشیم ولی قرار نیست به تیم رقیب توهین کنیم. من هواداری کرده‌ام ولی تلاش کردم هرگز توهین نکنم.
 کرونا هم به سراغ‌تان آمد؟
بله، متاسفانه کرونا را هم تجربه کردم و باعث شد حدود یک‌ماه از اجرا دور باشم. البته هرروز برنامه را می‌دیدم و چند روز تلفنی اجرا کردم که این هم تجربه جالبی برای من بود. بعد از کرونا هم با انرژی مضاعفی به برنامه برگشتم.