مرور و عبور

مرور و عبور

نظام‌پرستاری ایران رای آورد
کلیات طرح ایجاد سازمان نظام‌پرستاری جمهوری اسلامی ایران در مجلس تصویب شد.
این سازمان به‌منظور اصلاح و رشد و تعالی پرستاری کشور برای تامین سلامت مردم و حقوق آنها در قبال خدمات پرستاری و همچنین حقوق اجتماعی و رفاه شاغلان پرستاری تشکیل خواهد شد. (صفحات یک و 2)




واگذاری شهروند به بخش خصوصی
مهندس رحمت‌ا... خسروی، رئیس شورای شهر تهران با ابراز تاسف از زیان‌دهی فروشگاه‌‌های شهروند گفت: اعضای شورای شهر با توجه به سیاست‌های کلی خود در‌نظر دارند درباره شرکت‌هایی که زیان‌ده هستند تصمیم‌گیری کنند. مهندس اصغرزاده هم گفت: فروشگاه‌ شهروند به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. بر‌اساس قول و قرارهای شورا و مهندس الویری باید تمام تغییر و تحولات در پست‌های مدیریتی شهرداری و واحدهای وابسته به اطلاع شورای شهر می‌رسید که درباره شهروند این اتفاق نیفتاد. (صفحه 14)


تام کروز به استودیوی پارامونت اخطار داد
تام کروز از مسؤولان استودیو درخواست کرد ماموران محافظ از سر صحنه «آسمان وانیلی» خارج شوند. به گفته بازیگران، حضور این ماموران تمرکز او و دیگران را از بین می‌برد. از قرار معلوم ماموران محافظ سر صحنه فیلمبرداری آسمان وانیلی زیاد در رفت‌وآمدند و مدام بی‌سیم و موبایل و اسلحه خود را به رخ عوامل صحنه می‌کشند! آسمان وانیلی توسط کامرون کرو کارگردانی می‌شود. (صفحه3)




حداقل دستمزد کارگران 70هزار تومان
دبیرکل و عضو هیات‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران اعلام کرد: پیشنهاد کارفرمایان برای افزایش دستمزد  سال 1380 رسیدن حداقل دستمزد به حداقل خط فقر یعنی 46هزار تومان به 70هزار تومان و اعمال تورم رسمی 9/12درصد به سایر سطوح مزدی است.
مهندس محمد عطاریان گفت: 5/2درصد پایه سنواتی نیز به تصویب شورای عالی کار رسیده و در همین قالب قرار می‌گیرد. سیستم حمایتی برای سطوح پایین مزد کارگری و در سطوح بالا بحث رقابتی حداقل در نظر گرفته خواهد شد. (صفحه4)



تصویربرداری «دختران» ادامه دارد
تصویربرداری سه قسمت از مجموعه تلویزیونی «دختران» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر توسلی به پایان رسید. این مجموعه در 26قسمت 50دقیقه‌ای تهیه می‌شود. دختران بعد از سریال «روزگار جوانی» و با همان سبک ساخته می‌شود. این مجموعه زندگی چهار دختر دانشجو را روایت می‌‌کند که در خانه‌ای با هم زندگی می‌کنند. در هر قسمت از این سریال برای این دختران اتفاقاتی رخ می‌دهد. آتنه فقیه‌نصیری، حمیرا ریاضی، سحر ولدبیگی و افسون افشار بازیگران ثابت سریال دختران هستند. این سریال احتمالا خرداد سال 80 از شبکه تهران روی آنتن خواهد رفت. (صفحه3)


کمبود 215هزار کلاس درس
معاون دارایی و مالی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: بر اساس آمار موجود، اکنون 21هزار و 900 کلاس درس در 3200 مدرسه در کشور در فضای استیجاری تشکیل می‌شو‌د.
سیدباقر سلیمی گفت: 425هزار کلاس فیزیکی درس در کشور وجود دارد و 640هزار کلاس دایر می‌شود. به عبارتی با کمبود 215هزار کلاس مواجه هستیم.
وی با اشاره به عمر بالای فضای آموزشی در کشور گفت: حدود 5000 مدرسه در کشور بالای 40سال عمر دار‌د و عملا به صورت مخروبه است اما مجبوریم از آنها استفاده کنیم. (صفحه2)