موفقیت «تام و جری»

موفقیت «تام و جری»



نسخه سینمایی «تام و جری» که به صورت کارتونی/ زنده ساخته شده، صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد. این کمدی اکشن ماجراجویانه با افتتاحیه‌ای نزدیک به 14 میلیون دلار، این مقام را از آن خود کرد. فیلم در 2475 سالن سینمای آمریکا و کانادا روی پرده رفت و همزمان از طریق اینترنت هم پخش زنده و استریم داشت. فروش این کمدی اکشن در 14 کشور دیگر دنیا هم 25 میلیون دلار شد و به این ترتیب فروش جهانی آن (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) به رقم کلی 39 میلیون دلار رسید.
 بعد از «واندروومن 2» که افتتاحیه‌ای
17 میلیون دلاری داشت، تام و جری دومین محصول هالیوودی بعد از شیوع کروناست که با یک افتتاحیه خوب نمایش عمومی‌اش را آغاز می‌کند. یکی از دلایل موفقیت نسبی تام و جری، بازگشایی دوباره سالن‌های سینما در شهر نیویورک است. نیویورک در کنار لس‌آنجلس (که هنوز دست به بازگشایی سالن‌های سینما نزده است) مهم‌ترین شهرهای آمریکا به حساب می‌آیند که تاثیر زیادی بر وضعیت فروش فیلم‌ها در جدول گیشه دارند.
نسخه سینمایی تام و جری را تام استوری کارگردانی کرده و چلوئی گریس مورتز در آن در کنار دو شخصیت محبوب و کلاسیک کارتونی ظاهر شده است. این سه در بزرگ‌ترین هتل شهر نیویورک، باید مراقب مراسم ازدواج بسیار باشکوهی باشند که قرار است به نابودی کشیده شود.
دومین فیلم جدول هم انیمیشن «کرودها 2» با فروشی یک میلیون دلاری است. فروش کلی این کمدی اکشن قرون وسطایی در آمریکای شمالی به 53 میلیون دلار رسیده است. کرودها 2 حدود 103 میلیون دلار هم در بقیه کشورهای دنیا فروش کرده است./ باکس آفیس