نسخه Pdf

پی‌شوم

معرفی بازی

پی‌شوم

تعداد بازیکن: 3 تا 12 نفر زمان بازی: 30 دقیقه

پی‌شوم براساس یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های کارتی دنیا یعنی Cards Against Humanity توسط امیر سلامتی، طراح و بازی‌ساز ایرانی بازطراحی شده؛ با این تفاوت که محتوای بازی با توجه به فرهنگ و نوستالژی‌های ایرانی تغییر‌کرده‌است.
در داخل بسته بازی نوشته شده‌است: بازی دورهمی با جاخالی. برای شروع به هر نفر هفت‌کارت سفید بدهید و کارت‌های مشکی را وسط بگذارید. کارت‌های سفید شامل کارت‌های جواب یا کلمات هستند و کارت‌های مشکی سوالات را تشکیل می‌دهند.
جملات این سوالات یک جای خالی دارد. در هر دور یک نفر به عنوان داور مشخص می‌شود و سوال را برای بقیه می‌خواند و بعد از آن بازیکنان باید با کارت‌هایی که در دست دارند، جای خالی را پر کنند.
در این بازی مهم نیست که لزوما و حتما جواب‌تان خیلی درست و منطقی باشد بلکه باید تا جایی که می‌توانید خلاقیت داشته باشید و جواب‌های
 بامزه بدهید.
وقتی همه جواب‌هایشان را گفتند، داور تعیین می‌کند کدام جواب مناسب‌تر و خلاقانه‌تر بود، آن بازیکن برنده آن دور می‌شود و کارت سوال را به عنوان امتیاز به بازیکن می‌دهد.
نکته مهم این است که داور در آن دور در بازی شرکت نمی‌کند و فقط از بین جواب‌های بقیه، بهترین گزینه را انتخاب می‌کند.
 این روند را آنقدر ادامه می‌دهید تا کارت‌های سوالات تمام شود و بعد از آن امتیازات بازیکنان شمرده می‌شود. هر بازیکنی که بیشترین امتیاز را داشته باشد برنده بازی است.

ضمیمه قفسه کتاب
تیتر خبرها