مرور و عبور

مرور و عبور

۱۹ فروردین
برنامه‌ریزی برای کاهش درآمد نفتی و افزایش درآمد مالیاتی
در سال80 درآمد نفتی دولت با 21/7 درصد رشد نسبت به سال 79 سیر نزولی خواهد داشت و انتظار می‌رود درآمد مالیاتی دولت نیز رشد فزاینده‌ای تا حدود 16/8 درصد داشته باشد. ماهنامه اقتصاد ایران به نقل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نوشته در سال80 صادرات غیرنفتی و واردات هر دو کاهش می‌یابند و انتظار می‌رود تشکیل سرمایه به 6/5درصد برسد. (صفحه1)




معرفی صداپیشگان کارتون شرک
کامرون دیاز، بازیگر موفق فیلم فرشتگان چارلی در فیلم کارتونی شرک، جای پرنسس فیونا صحبت خواهد کرد. ادی مورفی و مایک مه‌یرز هم در این فیلم گویندگی خواهند کرد. مورفی جای خر شرک صحبت می‌کند. این کارتون را استودیوی دریم ورکس تولید می‌کند. (صفحه3)




مهران غفوریان: برای جوانان برنامه می‌سازم
چرا بیشتر به سمت کارهای طنز گرایش دارید؟ چون علاقه و استعداد شخصی‌ام در این حوزه است.
بیشتر ترجیح می‌دهید از کدام نویسندگان در کارهایتان استفاده کنید؟ ارژنگ امیرفضلی، رضا عطاران، مهدی سجاده‌چی و مهدی غفوریان.
مخاطب برنامه‌های شما چه کسانی هستند؟ بیشتر جوانان هستند چون به نظرم نیروهای سازنده جوانان هستند. موضوع دیگری که مرا به سوی برنامه‌سازی برای جوانان سوق داده این است که خودم هم جوان هستم و ترجیح می‌دهم برای آنها کار کنم. (صفحه3)




۲۰ فروردین
سکه ارزان شد
بهای سکه بهار آزادی طرح جدید با 2100تومان کاهش به 53هزار و 700 تومان رسید. این در حالی است که بهای هر سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با 2000 تومان کاهش، 59هزار و 700 تومان
 داد و ستد می‌شود. بهای هر گرم طلای 18عیار نیز با 182تومان کاهش به 5138تومان رسید. (صفحه4)



ثبت بیش از 3000 تصادف در نوروز

در ایام تعطیلات نوروز استان تهران با 590 مورد تصادف بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داد.
رئیس امداد و نجات هلال‌احمر با اعلام این خبر گفت: در تعطیلات نوروز بیش از 3000 تصادف روی داده که در این تصادفات 9755نفر مصدوم و مجروح شده‌اند و 420 نفر هم فوت کرده‌اند. پس از تهران استان‌های خراسان، فارس، گیلان و خوزستان بیشترین تصادفات را داشته اند و بیشترین آمار تلفات مربوط به استان خراسان است.(صفحه1)



قوی‌ترین مردان جهان به ایران می‌آیند

جزیره زیبای کیش اواخر اردیبهشت میزبان رقابت‌های قوی‌ترین مردان جهان خواهد بود.
در این رقابت‌ها یوکو آهولا از فنلاند، ساموئل سون از سوئد، یانی ویرتانن از فنلاند و اسون کارلسون از نروژ حضور دارند. داوری رقابت‌ها را ایلکاکی نوتن، رئیس فدراسیون جهانی قوی‌ترین مردان جهان به عهده خواهد داشت. در این رقابت‌ها شش نفر از قهرمانان کشورمان حضور دارند که هنوز اسامی آنها اعلام نشده است. (صفحه 15)


ضمیمه نوجوانه