قتل در سیزده‌بدر، رهایی از قصاص در نوروز

قتل در سیزده‌بدر، رهایی از قصاص در نوروز

پسر جوان که در هواخواهی از خواهرش، مرتکب قتل مهمان مستاجرش شده بود، پس از رهایی از قصاص از جنبه‌عمومی جرم محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از سیزده‌بدر سال94 و به‌دنبال قتل مرد جوانی در یکی از محله‌های شمال‌شرق تهران آغاز شد. ماموران با حضور در محل درگیری در خانه‌ای، متوجه شدند سه نفر در این دعوا زخمی شده‌اند که یکی از آنها به‌خاطر شدت جراحات جان باخت.
در ادامه مشخص شد، ضارب پسر صاحبخانه بوده که به‌خاطر مهمانی مستاجرش با او درگیر شده و یکی از مهمانان را کشته بود. پسر مستاجر بعد از بهبود حالش گفت: پدر و مادرم به مسافرت رفته بودند و دوستانم را به خانه دعوت کردم. ابتدا دختر صاحبخانه به مهمانی ما اعتراض کرد و بعد برادرش وارد درگیری شد. پسر جوان با یکی از مهمانان درگیر شد و او را با چاقو زد و مرا هم زخمی کرد.
پسر جوان به نام آرش سپس به این قتل اعتراف کرد و گفت: در یک لحظه عصبانی شدم و از کارم پشیمانم.
پرونده با صدور کیفرخواست در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد. در این جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص را مطرح کردند و متهم در دفاع از خود گفت: روز حادثه پسر مستاجر در خانه مهمانی گرفته بود. به‌خاطر سروصدای آنها مقابل خانه‌شان رفتم. پسر مستاجر را دیدم که در حال دادوفریاد بر سر خواهرم بود. در حمایت از خواهرم جلو رفتم و با پسر مستاجر درگیر شدم. دوستش در هواخواهی وارد درگیری شد و برای دفاع آنها را با چاقو زدم و فکر نمی‌کردم باعث مرگ
یکی از آنها شوم.
آرش پس از محاکمه حکم قصاص گرفت و این حکم در دیوان‌عالی کشور مهر تایید خورد. در حالی که او برای اجرا پای چوبه‌دار رفته بود، با وساطت مصطفی حسین‌خانی، قهرمان کشتی کشورمان توانست از اولیای‌دم مهلت بگیرد. او در مهلت یک ماهه با کمک خانواده‌اش، خیرین و قهرمان کشتی مبلغ دیه موردنظر اولیای‌دم را فراهم کرد و از مجازات مرگ نجات یافت.
متهم از جنبه‌عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت و گفت: من از این ماجرا خیلی ناراحت و پشیمانم. وقتی دیدم پسر مستاجر به خواهرم توهین می‌کند، عصبانی‌شده و با او و دوستش درگیر شدم. شش سال است در زندان هستم و هر ساعت زندان برایم به اندازه یک سال سپری می‌شود. روزهای سختی را گذراندم و در این مدت خانواده‌ام برای جلب‌رضایت خیلی تلاش کردند. از قضات درخواست دارم مرا ببخشند تا بتوانم نزد خانواده‌ام بروم و این سال‌ها را جبران کنم.
بعد از صحبت‌های متهم و وکیل‌مدافعش قضات برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت این زندانی وارد شور شدند.