انهدام 29 باند خلافکار در پایتخت

انهدام 29 باند خلافکار در پایتخت


پلیس پایتخت در چهل و سومین طرح رعد، 29 باند را متلاشی و 864 متهم را بازداشت کرد.
 به گزارش خبرنگار جام‌جم، سردارحسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای چهل و سومین مرحله از طرح رعد گفت: در جریان این طرح ۳۱۱ حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد. در مجموع ۸۶۴ نفر از متهمان که از سارقان، مالخران، زورگیران، قاچاقچیان و اعضای 29 باند بودند بازداشت شدند. آنها به ۴۹۳۳ فقره انواع سرقت اعتراف کردند. همچنین ۱۳۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و ۳۵ دستگاه دوچرخه سرقتی نیز از آنها کشف شد.
شهرام 32 ساله به اتهام سرقت در این طرح بازداشت شده است. می‌گوید: شکست عشقی‌ باعث شد که از سه ماه قبل روبه کار خلاف و سرقت بیاورم. مشکل مالی نداشتم و هدفم فقط انتقام از خانم‌ها بود، در اینستاگرام با دختری آشنا شده و می‌خواستم با او ازدواج کنم که  فریبم داد و فقط  هدایای گران‌قیمت از من گرفت و ناپدید شد. همین باعث نفرتم از خانم‌ها شد. در محل‌های خلوت گوشی آنها را می‌قاپیدم و فرار می‌کردم.
مهرداد یکی دیگر از متهمانی است که با همدستانش خانه‌ای را در محله مهر‌آباد تبدیل به کارگاه تولید روغن زیتون تقلبی  کرده‌بودند. آنها با پسماند روغن و روغن‌های معمولی، روغن زیتون تقلبی تهیه  می‌کردند. او می‌گوید: من و همدستانم روغن زیتون تقلبی تهیه و برچسب ساخت اسپانیا و ایتالیا روی آن نصب و به جای روغن زیتون خارجی می‌فروختیم.
 عارف متهم 22 ساله دزدی حرفه‌ای است که بعد‌از سرقت خودروها با آن گوشی‌قاپی می‌کرد. او در یکی از سرقت‌هایش 10دقیقه بعد از سرقت پراید گوشی‌قاپی کرد که باعث دردسر مالک خودرو شد. عارف وقتی با مقاومت یکی از مالباختگانش رو‌به‌رو شد، او را زیر گرفت.