۱۲۵

۱۲۵

دستگیری اعضای
 باند زمین‌خواری
 رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از دستگیری اعضای باند سازمان‌یافته زمین‌خواری و کشف دو فقره تصرف اراضی ملی به ارزش ۳۱۰میلیارد ریال در استان‌های مرکزی کشور خبر داد.
به گزارش جام‌جم، سردار محمدرضا مقیمی اظهار کرد: پس از دریافت گزارش‌هایی از هموطنان مبنی بر این‌که برخی از افراد فرصت‌طلب و سودجو از طریق دیوارکشی شبانه و کاشت نهال اقدام به زمین‌خواری و تصرف غیرقانونی اراضی ملی می‌کنند، رسیدگی به این موضوع در دستورکار پلیس امنیت اقتصادی در استان‌های هدف قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های میدانی کارآگاهان در دو عملیات جداگانه در استان‌های یزد و فارس مشخص شد در استان یزد شخصی با هویت معلوم از طریق جعل اسناد و همکاری چندین نفر به عنوان خریدار و فروشنده، اقدام به خرید و فروش صوری و مکرر املاک کرده‌اند تا با جمع‌آوری قولنامه و وکالت، دست به اعمال مجرمانه زمین‌خواری به صورت دیوارکشی شبانه بزنند و در استان فارس نیز فرد دیگری از طریق غرس نهال اقدام به چنگ‌اندازی به بیت‌المال و تصرف اراضی ملی به‌صورت غیرقانونی کرده بود. پس از بررسی اسنادی و هماهنگی قضایی و استعلامات صورت‌گرفته مالکیت اراضی مورد تصرف به نام اداره منابع طبیعی محرز شد و در این زمینه شش متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.