پایان کار قطعی «بتمن»

نسخه تازه مارس 2022 اکران می‌شود

پایان کار قطعی «بتمن»



کار فیلمبرداری نسخه تازه «بتمن» تمام شد اما این فیلم تا آماده نمایش شود هنوز راه درازی پیش روی خود دارد. رابرت پاتینسن، بازیگر نقش شخصیت بتمن می‌گوید کار او و همکارانش در جلوی دوربین تمام شده، اما صحنه‌های زیادی باید با کمک کامپیوتر و فناوری‌های نوین دیجیتالی خلق شود. مدیران شرکت برادران وارنر اعلام کرده‌اند بیش از 40 درصد از صحنه‌های این اکشن ابرقهرمانانه نیاز به جلوه‌های ویژه پیشرفته کامپیوتری دارد. کارهای پس‌تولید بتمن در حالی با سرعت شروع شده که قرار است برای مارس 2022 روی پرده سینماهای جهان برود.
مت ریوز، کارگردان فیلم و همکارانش در جلو و پشت دوربین در حالی سر صحنه فیلمبرداری حاضر شدند که به‌دلیل بیماری کرونا مجبور به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی بودند. با این حال، او اعلام کرد با وجود کووید ـ 19 توانسته فیلم را آن‌گونه که می‌خواسته فیلمبرداری کند و کرونا نتوانسته تداخل زیادی در کار ساخت فیلمش ایجاد کند. این در حالی است که کرونا باعث شد تا چند بار کار فیلمبرداری بتمن متوقف شود.
به گفته ریوز: «فیلمبرداری بلاک باستری در حد و اندازه بتمن، بسیار مشکل است و با اضافه شدن مصیبتی مثل کرونا، کار باز هم مشکل‌تر می‌شود. ما زیر سایه تهدید کرونا کارمان را با موفقیت به انجام رساندیم و خوشحالم که در طول فیلمبرداری کسی از همکارانمان از این بیماری آسیب ندید. در این رابطه باید از مدیران برادران وارنر تشکر کنم که مراقب و نگران سلامت کادر سازنده بودند. تولید بتمن در چنین دوران سختی نشان داد که اگر همه دست به دست هم بدهند و پروتکل‌ها را رعایت کنند، می‌توان زیر یک سقف جمع شد و به کار تولید فیلم ادامه داد. ما صحنه‌های بدلکاری زیادی داشتیم که در امنیت کامل فیلمبرداری شد.»
رسانه‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که ماه مارس سال گذشته، کار فیلمبرداری بتمن به مدت شش ماه متوقف شد. در آن زمان، کرونا در سراسر جهان بیداد می‌کرد و بسیاری از هنرمندان به‌دلیل ترس از بیماری حاضر به حضور سر صحنه فیلمبرداری کارهای جدیدشان نبودند. ماه سپتامبر گذشته هم در جریان فیلمبرداری بتمن ناگهان اعلام شد تست کرونای پاتینسن مثبت است. این موضع باعث توقف کار ساخت فیلم برای دومین بار شد. ماه نوامبر هم فیلمبرداری فیلم برای مدتی متوقف شد. این بار یکی از بدلکاران فیلم به کرونا مبتلا شده بود!
بتمن جدید سینما، سری تازه‌ای از مجموعه ابرقهرمانانه‌ای است که طی سه دهه گذشته چند بار بازیگر نقش اصلی خود را عوض کرده است. در طول این سال‌ها، بازیگرانی چون مایکل کیتن، وال کیلمر، جورج کلونی، کریستین بیل و بن افلک لباس بتمن را به تن کرده‌اند. خط کلی داستان مجموعه کمیک استریپی بتمن درباره بروس وین، نجیب‌زاده شهر کوتام است که در زمان خطر و تهدیدات تبدیل به بتمن ابرقهرمان می‌شود و برای نجات شهر و اهالی آن از دست نیروهای مخرب، مبارزه‌ای سخت را علیه آنان آغاز می‌کند./ هالیوود ریپورتر