تاج‌گذاری دوباره مسی در کوپا‌ دل‌ری

تاج‌گذاری دوباره مسی در کوپا‌ دل‌ری


شنبه‌شب و در ورزشگاه شهر سویا در جریان بازی فینال کوپا دل‌ری بین بارسلونا و اتلتیک بیلبائو هر بار دوربین‌های تلویزیونی روی صورت خوان لاپورتا می‌رفت، خنده و خوشحالی حتی از پشت ماسک هم روی صورت رئیس بارسا مشهود بود. او که همین چند ماه پیش برای دومین دوره به ریاست بارسلونا رسید، شاهد اولین قهرمانی تیمش بود تا امید هواداران برای تکرار روزهای خوش گذشته بار دیگر زنده شود.
آنچه که در بازی شنبه‌شب بیش از همه به چشم هواداران بارسا آمد، درخشش دوباره لیونل مسی بود که با زدن دو گل از چهار گل بارسا در بازی فینال، بهترین بازیکن زمین هم شد. او با ثبت چنین عملکردی، توانست چند رکورد مهم شخصی هم به دست آورد.  این گل شماره 29 مسی در بازی شماره 41 برابر بیلبائو و نهمین گلش در یک فینال کوپا دل‌ری بود تا با گذر از رکورد تلمو زارا تبدیل به آقای گل فینال کوپا دل‌ری شود.
از طرف دیگر، لیونل مسی همراه با سرخیو بوسکتس و جرارد پیکه به رکورد هفت قهرمانی کوپا دل‌ری نیز رسید تا با رکورد گاینسا بازیکن افسانه‌ای بیلبائو برابری کند. مسی سال‌های 2009، 2012، 2015، 2016، 2017، 2018 و 2021 موفق به فتح این جام شده است.
آخرین باری که بارسا در فینال جام‌حذفی اسپانیا موفق به شکست اتلتیک بیلبائو شده بود، سال 2015 بود. این سی و یکمین قهرمانی بارسلونا در تاریخ کوپا دل‌ری بود. آخرین حضورشان در فینال این بازی‌ها سال 2019 بود که مقابل والنسیا قرار گرفتند و بعد از چهار قهرمانی متوالی، مقابل این تیم شکست خوردند. از سوی دیگر، این قهرمانی، 92 امین قهرمانی بارسلونا در تاریخ خود از سال 1899 بود و توانست با آمار اصلی‌ترین رقیب خود یعنی رئال‌مادرید برابری کند. رئال‌مادرید نیز که تاسیس آن به سال 1902 بازمی‌گردد 92 بار در رقابت‌های مختلف اسپانیا قهرمان
 شده است.