وصیت همایون خرم شنیدنی شد

آلبوم موسیقی «نازنگه» به آهنگسازی مرحوم همایون خرم و تنظیم بابک شهرکی منتشر شد

وصیت همایون خرم شنیدنی شد



همایون خرم دی1391 به جهان باقی کوچید و اوایل سال 1392 رضا طیبی به فرزندنش پیشنهاد انتشار یک آلبوم را داد. فرزند همایون خرم پذیرفت و شرایط را برای کار فراهم کرد. بابک شهرکی تنظیم قطعات را برعهده گرفت و سامان احتشامی نیز نوازندگی پیانو در آواز بیات اصفهان را به این مجموعه هدیه داد تا نازنگه منتشر شد.
«راز جاودان» با ترانه رضا طیبی، «سازوآواز بیات اصفهان» با شعر حافظ، «دریغا» و «نازنگه» با ترانه رضا طیبی، «سازوآواز ماهور» با شعر حافظ، «پیام‌آشنا» با ترانه کریم فکور، «سازوآواز مخالف سه‌گاه» با شعر حافظ، «باران‌غم» با ترانه هدایت‌ا... نیرسینا قطعات این آلبوم را تشکیل می‌دهند.
بابک شهرکی نوازنده ویولن-ویولا-کمانچه، علی زارع نوازنده ویولن، وحید وفایی نوازنده کنترباس، پدرام شهرکی نوازنده پیانو، فضل‌ا... شهرکی نوازنده تمبک، امیرحسین رضا نوازنده تار، رابعه زند نوازنده قانون، نازنین ابراهیمی نوازنده فلوت، سامان احتشامی نوازنده پیانو نوازندگان این آلبوم را تشکیل می‌دهند که قطعات آن بین سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ در استودیو «پارت» ضبط شده‌اند.
رضا خرم، فرزند مرحوم همایون خرم نوشتاری در‌باره این  آلبوم دارد که مهر منتشر کرده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «بازخوانی آثاری که شهرت و مقبولیت خاص و عام را در سطح وسیع کسب کرده‌اند، انگیزه‌ای است که می‌توان گفت تقریبا هیچ خواننده حرفه‌ای و پرکاری را رها نکرده است. آثار جاودان زنده‌یاد استاد همایون خرم گذشته از مقبولیت همه‌جانبه در زمان ساخت و ضبط و اجرای اولیه‌شان در دو دهه آخر عمر دنیوی استاد از چنان محبوبیت مضاعفی بهره‌مند شد که می‌توان گفت هیچ آهنگسازی در تاریخ موسیقی ایران چنین اقبال هنری و اجتماعی را نداشته است.
سیدرضا طیبی، خواننده‌ای با تجربه و دارای صدایی نیرومند، رسا و تعلیم‌دیده نزد بسیاری اساتید یکی از جدیدترین رهروان این گوی و میدان است که توانسته با توجه به پشتوانه دانش موسیقایی و دریافت‌های شخصی و تکنیک آوازی خاص خود و همچنین متعلق‌بودن به نسل دهه۵۰ شمسی که با نغمه‌های موسیقی آن دوران عجین‌ترند با طراحی و اجرای سه آواز در مایه‌های بیات اصفهان، ماهور و مخالف سه‌گاه، آوازخوانی خود را نیز در کنار اجرای هنرمندانه این تصانیف به خوبی به اثبات برساند.
تابستان۱۳۹۱ در اجرای کنسرتی به همراه پدر برای اولین‌بار شاهد اجرای آقای رضا طیبی بودم. در پایان پدر گفت: «رضا جان ایشان خواننده‌ای بسیار توانا و بااخلاقی است و چند سالی است که می‌شناسمش.» مدتی قبل از درگذشت‌شان به بنده فرمودند: «خواننده جوان اراکی چندباری تماس گرفتند و در مورد آهنگ‌هایی با هم صحبت کردیم. به نظرم اجرای مجدد آنها با صدای ایشان مجموعه جالبی می‌شود. یک کاری برایش انجام بده.» با لبخند عرض کردم پدر شما صاحب‌اختیار هستید. دستور بدهید انجام می‌شود.