مرور و عبور

مرور و عبور

حاتمی‌کیا: من خالق سیندرلا هستم
ابراهیم حاتمی‌کیا می‌گوید: فیلمنامه سیندرلا که بیژن بیرنگ و مسعود رسام آن را ساخته‌اند، نوشته اوست و این فیلمنامه در بانک فیلمنامه خانه سینما به ثبت رسیده و موضوع آن به زوج جوانی می‌پردازد که با سه‌چرخه موتوری خود از جنوب شهر به شمال شهر جنس می‌برند و در این رفت‌و‌آمد‌ها تهران و آدم‌هایش به تصویر کشیده می‌شود. حاتمی‌کیا می‌گوید: با سازندگان این فیلم مذاکرات دوستانه‌‌ای انجام داده اما فیلمبرداری کار همچنان ادامه دارد. اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد به حاتمی‌کیا پیشنهاد داده که او هم فیلم خود را بسازد تا بعد بتوان درباره ادعای حاتمی‌کیا نظر داد. (‌صفحه 3‌)




نظر ناصر چشم‌آذر درباره موسیقی پاپ ایرانی
چشم‌آذر، مدیر‌عامل خانه موسیقی و رهبر ارکستر سمفونیک تهران گفت: موسیقی پاپ پدیده‌ای وارداتی است و در تاریخ موسیقی ایران سابقه‌ای ندارد. این موسیقی در هر جای جهان که به‌وجود آمد بنا‌بر احتیاج آن جامعه شکل گرفت. موسیقی پاپ، موسیقی مضمونی نیست و اگر افراط و تفریط در آن نباشد بسیار هم خوب است اما وقتی کاری بی‌منطق آغاز می‌شود، خیلی ایرادها پیدا می‌کند. این را هم بگویم که در این زمینه استعدادهای خوبی هم وجود دارند که موسیقی خوب را اشاعه می‌دهند. این تعداد اندک اکنون از اشباع دنیای موسیقی از پاپ راضی نیستند. (‌صفحه 16‌)


هشدار موشکی سپاه به منافقین
سردار سرتیپ احمد کاظمی گفت: حملات موشکی ایران علیه پایگاه‌های گروهک تروریستی منافقین در خاک عراق یک هشدار بود.
فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران گفت: در صورت تکرار اقدامات خرابکارانه و تروریستی منافقین، سپاه آماده است ضربه‌های خود تا انهدام قطعی این گروهک را ادامه دهد. نیروهای جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام تدافعی علیه تجاوزات گروهک تروریستی منافقین به خاک ایران، بامداد چهارشنبه با شلیک 27 فروند موشک، تعدادی از پایگاه‌های این گروهک در خاک عراق را مورد هدف قرار داده و خسارات و تلفاتی به آنها وارد کردند. (‌صفحه 15)



آمریکا: تحریم‌ها علیه ایران و لیبی باقی می‌ماند
جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: تحریم‌ها علیه ایران و لیبی به حال خود باقی می‌ماند و این درحالی است که کمیته بررسی و انرژی آمریکا در پیش‌نویسی از دولت خواست که تحریم علیه ایران و لیبی را به‌دقت بررسی کند. این کمیته که ریاست آن به‌عهده دیک ‌چنی‌، معاون رئیس‌جمهور آمریکاست در پیش‌نویس یاد شده خواستار همکاری دولت و کنگره برای انجام اصلاحات در زمینه اعمال تحریم شده است. قانون تحریم ایران و لیبی از سال 1996 توسط بیل کلینتون اجرایی شد. (‌صفحه 13‌)




«برهنه» مقابل دوربین سعید سهیلی
«برهنه» چهارمین فیلم سینمایی سعید سهیلی دیروز مقابل دوربین رفت.
سهیلی در این فیلم هم مانند مردی از جنس بلور و سهراب به آدم‌های بعد از جنگ می‌پردازد. تهیه‌کننده این فیلم محسن شایان‌فر و شرکت سینمایی گوهران است و علی ‌الهیاری، مدیر فیلمبرداری و محمود سماک‌باشی، صدابرداری آن را به‌عهده دارد. شادمهر عقیلی، خواننده پاپ نقش اول این فیلم را بازی می‌کند. (‌صفحه 3‌)