هیجان‌زدگی راسل کرو از نقش تازه

زئوس «تور»، آرزوی برآورده شده!

هیجان‌زدگی راسل کرو از نقش تازه

راسل کرو که این روزها شهرت و محبوبیت دو دهه قبل خود را ندارد، می‌گوید بازی در نقش شخصیتی افسانه‌ای همچون زئوس در یک فیلم پرسروصدای هالیوودی، آرزوی محالی بوده که بالاخره برآورده شد. رسانه‌های گروهی فاش کردند نقشی که این بازیگر استرالیایی تبار در قسمت جدید مجموعه ابرقهرمانانه «تور» بازی می‌کند، دوباره‌سازی شخصیت معروف و تاریخی زئوس است. زئوس که یکی از چهره‌های سرشناس تاریخ کهن به شمار می‌آید، قبل از این در چند فیلم سینمایی به دیدار تماشاگران آمده و بازیگران متفاوتی نقش او را جلوی دوربین بازی کرده‌اند.
شرکت فیلمسازی مارول که مالک تعداد زیادی از داستان‌های مصور و معروف دنیای کمیک استریپی است، تهیه‌کننده «تور: عشق و تندر» است. حدود یک ماه قبل اعلام شد راسل کرو هم به جمع بازیگران فیلم پیوسته و قرار است نقش ویژه‌ای در آن داشته باشد اما در آن زمان، اشاره‌ای به این نقش نشد. حالا مشخص‌شده او باید در قالب یکی از خدایان عهد عتیق بازی کند. کرو که در این رابطه بسیار هیجان‌زده به نظر می‌رسد، چنین می‌گوید: «حتی اگر این نقش آخرین حضور سینمایی‌ام روی پرده باشد، بازهم آن‌ را به فال نیک می‌گیرم.»
با ورود زئوس به داستان مجموعه کمیک استریپی تور، پیش‌بینی می‌شود داستان قسمت تازه به سمت بیان مسائلی در رابطه با یونان عهد باستان برود. این در حالی است که اطلاعی از داستان قسمت جدید تور در دست نیست و تایکا وایتیتی، کارگردان و نویسنده فیلمنامه آن در رابطه با این موضوع سکوت کرده است. این فیلمساز حتی دراین‌باره که میزان نقش کرو در فیلم چقدر است، سکوت کرده است. برخی شایعات حکایت از آن می‌کند که او به‌عنوان بازیگر مهمان، حضور کوتاه‌مدت روی پرده خواهد داشت.
از نکات جالب تور: عشق و تندر، حضور چند بازیگر دیگر مطرح سینما در نقش‌های تازه است. به‌جز مت دیمون، کسانی چون ملیسا مک کارتنی و کریستین بیل هم در این اکشن ابرقهرمانانه بازی دارند. بیل، شخصیت خبیث داستان به‌نام گور است. کریس همسورث همچنان شخصیت تور چکش به دست ماجرا را دارد و در قسمت جدید، وارد یک سری ماجراجویی تازه می‌شود.ناتالی پورتمن یکی از دو بازیگر اصلی قسمت اول در این داستان بازگشت دوباره‌ای در نقش جین فوستر دارد.او دختر جوانی اهل زمین است که به شخصیت تور در ماجراجویی‌های زمینی‌اش کمک می‌کند. قسمت تازه تور برای اکران عمومی در ماه‌می2022 آماده خواهد شد و هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری‌اش اعلام و تعیین نشده است./ هالیوود ریپورتر