انتخابات  و اتفاقات

انتخابات و اتفاقات

6 اردیبهشت 80
نمی روم مگر رئیسم بگوید

حضور تاج‌زاده به عنوان رئیس ستادانتخابات کشور با توجه به سوگیری‌های سیاسی او، نگرانی‌هایی را در بین برخی اصولگرایان نسبت به سلامت انتخابات ایجاد کرده‌بود. تجربه برگزاری انتخابات مجلس ششم و اتفاقات پس از آن مزید بر علت شد. بنابراین فشارهایی از سوی اصولگرایان برای کناره‌گیری او آغاز شد اما تاج‌زاده تاکیدکرد تا وقتی وزیر و رئیسم مرا اخراج نکند، استعفا نخواهم‌کرد.

6 اردیبهشت 88
حمایت اصولگرایانه از احمدی‌نژاد

جبهه پیروان خط امام و رهبری متشکل از14 تشکل اصولگرا حمایت خود را از نامزدی احمدی‌نژاد اعلام کرد.
مهدی‌کروبی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در حاشیه برگزاری نشست انتخاباتی دانشکده‌علوم‌اجتماعی با بیان این که حرف‌های من همان حرف‌های گذشته است،‌ تصریح کرد: من وجود تعدد در نامزدهای اصلاح‌طلب را به نفع آنها می‌دانم و معتقدم شکل‌گیری دو قطبی در انتخابات خطر جدی برای اصلاح‌طلبان است. کروبی تعدد کاندیداها را موجب پرشورشدن انتخابات دانست و گفت: وقتی تعداد کاندیداهای ریاست‌جمهوری زیاد باشد مردم نیز بیشتر پای صندوق‌ها می‌آیند و آمار رای دهنده‌ها بالا می‌رود؛ ولی خیلی سخت است که از 32میلیون رای هر فرد بتواند 16میلیون آن را به خودش اختصاص دهد.
میرحسین موسوی در جمع کارگران و اعضای خانه کارگر با تاکید بر این‌که انجام کارهای سیاسی در نهادهای اجتماعی به مصلحت کشور نیست، گفت: متاسفانه امروز به جای آن‌که منزلت اجتماعی در تولید باشد در مصرف خلاصه شده و این مساله ریشه بسیاری از نابهنجاری‌ها و مشکلات کشور است.
طرح کاهش سن رای‌دهندگان از 18 به 15سال در روزهای نزدیک به دهمین دوره انتخابات‌ریاست‌جمهوری بحث برانگیز شد. طوری که غلامحسین الهام، سخنگوی دولت از موافقت نمایندگان در این باره خبر داده و وزیر کشور هم از تمهیدات لازم در این خصوص سخن گفته و تاکید کرده‌است اگر این طرح به تصویب برسد، امکان رای‌گیری از جوانان 15ساله کاملا وجود دارد.

6 اردیبهشت 96
برنامه 100 روزه روحانی

حسن روحانی هنگام ورود به سازمان صداوسیما برای ضبط برنامه‌تلویزیونی، درباره برنامه عملی خود برای ایجاد رونق تولید، خروج از رکود و حل بیکاری گفت: یک برنامه مدون دارم که آن را منتشر می‌کنم. روحانی با بیان این که در حال حاضر به‌جز یک بخش، رکود نداریم، افزود: اقتصاد ما فقط در یک بخش و آن هم مسکن رکود دارد و بقیه بخش‌ها از رکود خارج شده است. ضمن این که من یک برنامه 10روزه هم خواهم‌داشت که اعلام می‌کنم.
 سیدابراهیم رئیسی هم تاکید کرد: اگر رئیس‌جمهور شدم در شش ماه اول اقدامات لازم را برای مقابله با مفاسد به مردم گزارش خواهم داد. وی همچنین عنوان کرد: می‌توان یارانه را دو یا سه برابر کرد و این امکان‌پذیر است.